לכל ההלכה יומית
גם על פירות ועשבים שנועדו לסיכת הגוף או לצביעת בגדים חלים דיני קדושת שביעית, כיוון שהנאתם דומה להנאת אכילה בכך שההנאה באה יחד עם כילוי המאכל, שכן בעת ההנאה מסיכת הגוף בשמן, מתכלה השמן. אולם על עצים ועשבים שנועדו להסקה לא חלה קדושת שביעית, כיוון שהעצים מתבערים תחלה ורק אחר כך נהנים מהחום המתפשט מהם. כמו כן קדושת שביעית אינה חלה על מיני צומח שנועדו לתרופות בלבד ולא להנאה אחרת, כיוון שהם מיועדים לחולים בלבד, שלא כמו מאכלים שנועדו לכל.
ראה ספרא פרשת בהר פ"א, ה"י. סוכה מ, א. רמב"ם הל' שמיטה ויובל פ"ה הי"א. וע"ע במ"ש בעל המאור סוכה יט, ב. ברית עולם ס"ה ספ"ב. ולדעת פוסקים רבים גם בפרחים עם ריח לא חלה קדושת שביעית היות ואין הנאה והכילוי יחד.