לכל ההלכה יומית
נאמר: "ולפני עיוור לא תיתן מכשול". ודרשו חכמים שכוונת הכתוב היא בין היתר, לאסור סיוע לאדם לעבור עבירה כגון להושיט כוס יין לנזיר, ואפילו אם הלה עושה זאת במזיד וביודעין. מן התורה חל האיסור רק אם הלה אינו יכול לבצע את העבירה ללא סיוע, אך חכמים אסרו לסייע לעובר עבירה אף אם הוא יכול לעשותה בעצמו. ויש מן הפוסקים הסוברים שאפילו באיסורים דרבנן עוברים משום "לפני-עיוור" דאורייתא, שהרי הדבר דומה למכשיל את חברו בעצה רעה שעובר מדאורייתא. מעבר לכך כתבו הפוסקים כי יש להעדיף עסקים שומרי שבת ולהימנע משותפות באלו המחללים שבת, ובכך לעודד את שמירת השבת.
ויקרא יט,יד. ע"ז ו, ב. תוס' חגיגה יח, א ד"ה חולו של מועד. שו"ע אדה"ז חו"מ הל' רבית ס"ג. מנחת חינוך מצווה רלב אות ד. מנח"י ח"ג סכ"ט. לכללות העניין עיין בארוכה אנצקלופדיה תלמודית חל"ז ע' שא ואילך. וראה תחומין ז', ע' 117.