למדתי בשיעור שלא אוכלים ביצה שעבר עליה הלילה, האם האיסור חל גם על חביתה שעבר עליה הלילה?
החביתה טוגנה עם שמן, ועל כן אין בעיה בכך.
מקור:
- נדה יז (אסור לאכול ביצה שעבר עליה הלילה) כף החיים יו"ד סימן קטז ס"ק צב (שעם שמן מותר)

הרב שלום דובער טאלר
לכל השו"ת
החביתה טוגנה עם שמן, ועל כן אין בעיה בכך.
מקור:
הרב שלום דובער טאלר
פעולות שאלה ותשובה
אדמו"ר הזקן מביא שאף שכיום לא מקפידים שלא לשתות משקים מגולים, אבל אין לקדש ביין מגולה (אם כוונת השאלה היא שהבקבוק נפתח אך כוסה בחזרה בכיסוי ולא היה גלוי לילה שלם, אין שום בעיה).
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
מובא בגמרא שפת חמה מזיקה לגוף, אמנם אדמו"ר הזקן בשלחן ערוך שלו לא הביא זאת, וידוע שבהרבה מענייני רפואה המובאים בגמרא, השתנה הטבע בעולם. ובכף החיים מובא, שהדברים אמורים רק לגבי פת חמה ביותר. לכן בפועל המנהג להקל בפת חמה שאינה מש רותחת, וכפי שרואים בפועל שרבים וטובים לא מקפידים באכילת פיצה, טוסט וכדומה.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
אם מערבים משהו בתוכו, מותר. כמו כן, אפשר להניח בתוכו חתיכות קטנות של ירק וכדומה ואח''כ להוציאן.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
על פי ההלכה, האדם נדרש לשמור על בריאותו, ולא לעשות דברים המסכנים את בריאותו, יחד עם זה כתבו הפוסקים שהאיסור הגמור הוא על עשיית דבר שמסכן מיידית ובוודאות את האדם. הנזק באוכל לא בריא הוא נזק לא ברור ואינו מיידי אלא נזק מצטבר. לכן ההתייחסות הנכונה לאכילת מאכלים לא בריאים היא כמו שכתב הרמב"ם: "יש מאכלות שהם רעים ביותר עד מאד וראוי לאדם שלא לאוכלן לעולם.." - בלשון ראוי ולא בלשון איסור או חובה.
לעמוד השאלההרב אייל פלד