אדם שהתנדנד אחורה עם הכיסא תוך כדי הישיבה בו והוא נשבר, האם זה נחשב כמו 'מתה כדרכה' ויהיה פטור או שזה לא כדרכה ואז יהיה חייב בתשלום?
הכסא לא מיועד כדי להתנדנד עליו. אם כן אין זה נקרא "מתה מחמת מלאכה" אלא כמו כל נזק אחר.

הרב אייל פלד
לכל השו"ת
הכסא לא מיועד כדי להתנדנד עליו. אם כן אין זה נקרא "מתה מחמת מלאכה" אלא כמו כל נזק אחר.
הרב אייל פלד
פעולות שאלה ותשובה
אדם מועד לעולם בין ער בין ישן ואפילו באונסים, מלבד אונסים מיוחדים כגון מי שהניח את משקפיו במקום שאנשים הולכים שם.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
אין עוברים בזה על איסור בל תלין, אבל בוודאי שצריך לעמוד בדיבור ובהתחייבות ולשמור את מוצא פיו, וזוהי חובה גמורה.
לעמוד השאלההרב שלום דובער יהושע ליפש
אדם מועד לעולם בין ער בין ישן ואפילו כשמדובר באונס, מלבד אונסים מיוחדים כגון מי שהניח את משקפיו במקום שאנשים הולכים שם. דהנה בשו''ע נפסק, כי המניח את חפציו במקום שדרך להניח בהם חפצים אלו - הנתקל בהם בשוגג והזיקם חייב בתשלומי הנזק, ואילו המניחן ברשות הרבים במקום שלא היה לו להניח חפצים אלו המזיקם פטור - כי הוא אנוס 'שאין דרך בני אדם להתבונן בדרכים', והצ''צ על הש''ס ביאר שאף כאשר הניח ברשות, באם לא היה הנתקל אמור לדעת כי יש שם חפץ הרי הוא אנוס ופטור. א''כ בנדון, אף שהיה לבעל המשקפים רשות להניחם שם, אעפ''כ לא היה לו למעיר לדעת שהם שם, ולכן הרי זה אונס גמור ופטור מלשלם.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ