האם אחר ברכת התורה חייב לומר פסוקי תורה או שכתיבת ד"ת מספיקה?
אם רק אם כותב ד"ת מבלי להוציא בפיו אינו יכול לברך ברכת התורה.
מקור:
- שו"ע אדה"ז או"ח סמ"ז ס"ב-ג.

הרב ליאור רוזנבוים
לכל השו"ת
אם רק אם כותב ד"ת מבלי להוציא בפיו אינו יכול לברך ברכת התורה.
מקור:
הרב ליאור רוזנבוים
פעולות שאלה ותשובה
נחלקו הפוסקים האם ברכת התורה דינה כברכת המצוות שאין להפסיק בינה ובין קיום המצווה, ולמעשה נהוג שלאחר הברכה מיד אומרים את פסוקי ברכת כהנים ומשנת "אלו דברים שאין להם שיעור", אולם ברכה זו בתקפה על כל היום כשם שברכות השחר נאמרות פעם אחת ביום, על אף שהסיח דעתו מאמירת הברכה. ואף אם ישן באמצע היום נהוג שלא לברך ברכת התורה קודם הלימוד לאחר שהתעורר. אך שינת הלילה נחשבת כשינת קבע כאשר זוהי שינתו העיקרית, והמתעורר ממנה החל מחצות הלילה עליו לברך ברכת התורה קודם הלמוד. ואם היה ער כל הלילה ללא הפסקה מברך ברכת התורה רק לאחר עלות-השחר, אך אם היה עסוק בלמוד אינו חייב להפסיק למודו, ורק כאשר הפסיק יברך לפני ששב ללמוד.
לעמוד השאלההרב ליאור רוזנבוים
אם רק אם כותב ד"ת מבלי להוציא בפיו אינו יכול לברך ברכת התורה.
לעמוד השאלההרב ליאור רוזנבוים