האם יד על הכיפה נחשבת ככיסוי שני לעניין ברכות?
היד עצמה, כיוון שהיא מגופו אינה נחשבת כיסוי. אבל השרוול נחשב כיסוי.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סי' צ"א ס"ג

הרב יוסף יצחק זלמנוב
לכל השו"ת
היד עצמה, כיוון שהיא מגופו אינה נחשבת כיסוי. אבל השרוול נחשב כיסוי.
מקור:
הרב יוסף יצחק זלמנוב
פעולות שאלה ותשובה
נטילת ידיים לאחרי שקמים בבוקר יש מקום להימנע, נטילת ידיים לסעודה אחר שירותים וכדומה אפשר.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
זה לא גורע. ואם ההתעוררות שלהם להשתתף באה בעקבות התרומה שלך, הרי הזכות נזקפת גם לך, וכדברי חז"ל: "גדול המעשה [שגורם לאחרים לעשות] יותר מן העושה".
לעמוד השאלהישנו איסור לעשות מנורה בת שבעה קנים, אפילו כשהיא לא באותה צורה בדיוק כפי שהייתה בבית המקדש (ראה יו"ד סי קמא סעי ח ובמה שדן בזה הפ"ת ס"ק יד). באם לא עבר על איסור עשיה, כגון, במקרה שגוי עשה אותה, נחלקו הפוסקים האם יש איסור להשהותה בביתו. דעת הגר"א (יו"ד שם ס"ק כא) - שאסור להשהותם (וכ"נ בדברי הברכ"י שמחמיר בזה). לעומתו דעת התפארת למשה שם שמותר להשהותם והביאו לדינא הפתחי תשובה (ס"ק יד) וראה ב׳מקור מים חיים׳ שאחר שהביא את כל שיטות הראשונים בסוגיא הוכיח שלדינא אין להחמיר בזה. ולכן המקל בזה יש לו על מה שיסמוך.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
יש בזה בעיה גדולה ולכן יש להימנע אף במקום הפסד, באם יש סיבות מיוחדות תפנה לרבני מקומך שיכריעו.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ