מי שלא אכל בסעודת נישואין מה עונה על נברך אלוקנו שהשמחה במעונו שאכלנו משלו?
ברוך אלוקינו שהשמחה במעונו ומבורך שמו תמיד לעולם ועד.
מקור:
- משנ"ב סימן קצח סעיף קטן ו

הרב נתנאל לייב
לכל השו"ת
ברוך אלוקינו שהשמחה במעונו ומבורך שמו תמיד לעולם ועד.
מקור:
הרב נתנאל לייב
פעולות שאלה ותשובה
חובת הזימון היא כאשר אנשים יושבים לאכול יחד, כלומר, שהם יכולים בפועל לאכול מאותו הלחם, וכאשר אחד מן המסובים אינו יכול לאכול מן הלחם של השני אזי אינם מצטרפים לזימון. כגון, האוכלים לחם בשרי (ולמשל פיתה הממולאת בבשר שווארמה וכו') אינם מצטרפים לזימון לאוכלי לחם חלבי (פיצה וכדומה), מכיוון שאינם יכולים לאכול מאותו הלחם. אך אם היה הלחם פרווה כיוון ששניהם יכולים לאכול מאותו הלחם - מצטרפים.
לעמוד השאלההרב שמואל מקמל
חיוב הזימון הוא רק כשיושבים השלושה יחדיו. ובחדרי האוכל בישיבות וכדומה, שכולם באים לאכול בשעה קבועה בחדר האוכל על דעת להצטרף, אף על פי שאוכלים בשולחנות נפרדים, מצטרפים כולם לזמן. אך במסעדות ובבתי מלון כשבכל שלחן סועדת משפחה לעצמה, אינם מצטרפים לזימון עם סועדים משלחן אחר, אלא אם ירצו לזמן ע"י צירוף סועדים אחרים יקראו להם בטרם הברכה שיישבו ויאכלו עמהם מעט, ועל-אף שאין מחויבים במקרה זה להביא את עצמם לידי חיוב זימון, יש בדבר מצווה.
לעמוד השאלההרב אברהם הרוניין
נוהגים שבליל שבת מזמן בעל הבית דווקא, וביום השבת מכבד מישהו אחר לזמן, או מזמן בעצמו.
לעמוד השאלההרב שלמה הלפרן