האם ספר בן סירא הוא ספר קודש, ואם לא האם זה ביטול תורה לקרוא בזה?
על פי דברי הרבי מה"מ אינו בגדר ספר קודש מוסמך במאה אחוז, אך דבריו מובאים על ידי הפוסקים וכו' כך שזה לא ביטול תורה.
מקור:
- כן משמע מאג"ק כ"ק אד"ש כרך א עמוד קלו

הרב שלמה הלפרן
לכל השו"ת
על פי דברי הרבי מה"מ אינו בגדר ספר קודש מוסמך במאה אחוז, אך דבריו מובאים על ידי הפוסקים וכו' כך שזה לא ביטול תורה.
מקור:
הרב שלמה הלפרן
פעולות שאלה ותשובה
בשולחן ערוך כתב אדה"ז שנהוג להגיד פרשת המן, מאידך אדמו"ר הזקן אינו מביא את זה בסידור. והעיר על כך הגר"ח נאה על פי המובא בשער הכוונות "הייתי נוהג לומר בכל בוקר קודם התפלה פרשת המן ועשרת הדברות וכיו"ב בפרשיות אחרות ומנעני מורי ז״ל שלא לאומרו". וכפי נוסחת אדמו"ר ז"ל בסידור עפ״י האר״י ז״ל כן הוא גם במשנת חסידים מס׳ תפלת מעשיה. ולהעיר שבמגדל עז מסופר שאדמו"ר המהר"ש שלל קיומם של מנהגים נוספים שלא מקובלים בין חסידי חב"ד בקשר עם חנוכת הבית, באומרו: "אצלנו מקובל ש'כתוב בספרים' אומרים רק על מה שכתוב בגמרא, במדרש, בזוהר ובעץ חיים, ויותר מזה אין כזה דבר "כתוב בספרים"..."
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש
מסלול לימוד פרק אחד ביום נועד למי שאינו יכול ללמוד שלושה פרקים ביום. הרבי אומר שמי שיכול ללמוד שלושה פרקים ולומד פרק אחד נחשב לביטול תורה.
לעמוד השאלההרב שמואל מקמל
על דברי תורה נאמר: "ושננתם" ודרשו חכמים: "שיהיו דברי תורה שנונים ומחודדים בפיך שאם ישאלך אדם דבר אל תגמגם . . אלא אמור לו מיד", ואמרו חז"ל: "כל הלומד תורה ואינו חוזר עליה, דומה לאדם שזורע ואינו קוצר". ולכן יש לחזור תמיד על דברי התורה אותם למדים. ובלמוד הלכה למעשה יש להשקיע בשינון ובחזרה גם אם ריבוי החזרה גורם לו להתקדם בידיעותיו באיטיות, אלא שעליו להפיק את המרב לפחות, בהלכות מעשיות.
לעמוד השאלההרב אברהם הרוניין