דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם כעת בזמן הסגר ניתן לברך ברכת האילנות בשבת?

בשנים כתיקונן, המענה הוא כי לדעת רוב הפוסקים אין בעיה לברך בשבת, אך יש שכתבו להימנע מכך (בעיקר עפ"י פנימיות התורה) ולכן לכתחילה עדיף לא לראות עצי פרי המוציאים בשבת, אך אם בפועל ראה בשבת עליו לברך, שכן לא יוכל לברך שנית. במצב הנוכחי שבו האפשרויות לצאת מהבית הן מצומצמות, הרי שאם הדבר התאפשר בשבת, ואין לדעת האם ומתי תהיה אפשרות נוספת, יש לנצל את ההזדמנות ולברך.

מקור:

  • כף החיים סימן רכ"ו אות ד', קובץ אור ישראל ס"ב עמוד קמ"א, נטעי גבריאל הל' פסח חלק א פרק ו סעיף ז
הרב שלמה הלפרן

הרב שלמה הלפרן

רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 907 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם אפשר לברך את ברכת האילנות גם בחודש אייר?

    יש דיעות שניתן לברך גם אחר חודש ניסן, אך מנהג חב"ד שמברכים רק בחודש ניסן.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1035 צפיות
  • האם במקרה שאין שתי אילנות, האם אפשר לברך ברכת האילנות על אילן אחד?

    מעיקר הדין, ניתן לברך על ראיית אילן אחד בלבד. אך אם יוצא למקום בו מצויים אילנות עדיף שילך למקום שידוע לו שיוכל לברך על ראיית שתי אילנות. אבל אם רואה אילן אחד בפעם הראשונה, לא ימתין ויימנע מן הברכה כדי לברך במקום אחר שיש בו שתי אילנות.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין // לדף הרב

    375 צפיות
  • האם גם נשים מברכות ברכת האילנות בחודש ניסן?

    כן, נשים מברכות ברכת האילנות.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1962 צפיות
  • מי שרואה בימי ניסן עץ עם פירות ללא לבלוב, האם יכול לברך ברכת האילנות?

    אמרו חכמים שהרואה אילנות מלבלבים בימי ניסן אומר: "שלא חיסר בעולמו כלום". את ברכת האילנות מברכים על אילני מאכל, ומשתדלים שיהיו לפחות שני אילנות מאכל המלבלבים בפרחים. ודנו הפוסקים לגבי מי שלא ראה את לבלוב האילנות, אלא ראה את האילן רק כשהיו כבר פירות שלימים, יש שהתירו זאת אך הגבילו ואמרו שרק בראיה הראשונה ניתן לברך אף בראיית הפירות, ובשלחן ערוך נפסק שאין לברך. למעשה, ב"לוח ברכות הנהנין" כותב אדמוה"ז לברך ללא שם ומלכות, אך כיוון שהשמיט זאת אדמוה"ז ב"סדר ברכת הנהנין", לכן אין לברך אלא על הלבלוב, ומי שאיחר וראה רק את הפירות לא יברך ואפילו בלא שם ומלכות.

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    1464 צפיות
צור קשר בוואטסאפ