דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

7 תוצאות

  • האם מותר לומר לאדם דבר שאינו נכון, על מנת שלא יפגע?

    מובא שמפני דרכי שלום מותר לשנות מהאמת.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    569 צפיות
  • מישהו מבייש אותי ברבים באיזה דבר שהוא היחיד שראה, האם מותר לי להכחיש אותו?

    מותר לשנות ולא לשקר ממש, אמנם אם זה ממש מציק ולא אפשרי להשתיק את הקול יש מקום להתיר ל'שקר' ממש, ראוי שתפנה לרב מקומי שאתה סומך עליו ותפרט לו את הדברים.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    397 צפיות
  • כאשר מישהו שואל אותי לאן אני הולך ועניתי לו, ולאחר מכן החלטתי לשנות וללכת למקום אחר יש בכך בעיה של שקר?

    אין שום בעיה לשנות את דעתך וללכת למקום אחר, כששאל ענית לו את האמת כפי שהיה בדעתך באותו זמן.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    0 צפיות
  • האם מותר לפרסם מודעה פיקטיבית באינטרנט בשביל למשוך לקוח, לומר לו שהמוצר כבר לא קיים ולהציע לו משהו אחר כמובן בהסכמתו?

    אסור.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    435 צפיות
  • האם מותר להגיד לתלמידים שיש מחר מבחן בגמרא (ע"מ שילמדו היום טוב), ומחר להגיד להם שהמבחן התבטל?

    יש בזה אונאת דברים ואיסור רמייה.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    394 צפיות
  • האם מותר לשקר כדי להסתיר את ליל הטבילה?

    לא לשקר, אך לשנות מן האמת מותר.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    443 צפיות
  • השתמשתי בחפץ שאינו שלי, שהיה קרוע קצת, והרסתי אותו ללא כוונה, האם מותר לי לשנות מהאמת מפני השלום ולא לספר זאת?

    כנראה שיש כאן אי הבנה של המושג "לשנות מפני השלום" שצריך להיזהר בו מאד, ולא חל בכל מקרה, אלא רק על סיפור דברים שקרו בעבר, והשינוי לא יגרום כמובן להפסד ממון. במקרה שציינתם, עצם השימוש "שואל שלא מדעת" נחשב כגזל, וממילא חייב לשלם את הנזק שגרמת, גם בלי כוונה, שהרי אדם מועד לעולם. כך שאין מקום לשקר ח"ו ולהכשל גם בגזל..

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    586 צפיות
צור קשר בוואטסאפ