דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

13 תוצאות

  • האם מותר לישון מעל ארון הקודש -בקומה מעליו?

    נכון להשתדל שלא, בשעת הדחק נא לשאול שנית.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    159 צפיות
  • האם מותר להשתמש לצרכי חול במנעול שהיה של ארון קודש?

    מנעול של ארון קודש אינו נחשב כתשמיש קדושה, ומותר לשימוש חול.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    321 צפיות
  • האם צריך לעמוד בזמן שארון הקודש פתוח?

    מן הדין אין חיוב, אך נוהגים לעמוד (ראה משנה ברורה סימן קמו שער הציון סעיף קטן יח) ויש שכתבו שאסור לשבת אם כולם עומדים כי מראה בכך זלזול בכבוד התורה חוץ מזקן או חולה שקשה להם לעמוד. (שו"ת באר משה ג, כג, ע"פ החתם סופר)

    לעמוד השאלה
    הרב נתנאל לייב

    הרב נתנאל לייב

    הרב נתנאל לייב // לדף הרב

    387 צפיות
  • ארון קודש שבנו אותו מלכתחילה רק לשימוש זמני, יכול לשמש אחר כך לדברים אחרים?

    מכיון שמלכתחילה עשו עליו תנאי, אפשר.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    224 צפיות
  • מאיזה שלב בהריון נהוג שהבעל פותח את ארון הקודש?

    במשך כל ההריון אך בלי בליטות.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1926 צפיות
  • האם יש חובה לנשק את פרוכת ארון הקודש לפני שיוצאים מבית הכנסת?

    כתב השערי אפרים: 'וכשעובר לפני ארון הקודש מנשק את הפרוכת בשביל חיבוב מצוה'. היינו שזה דווקא כשעובר לפני ארון הקודש, ולא כל מי שנמצא בבית הכנסת.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    365 צפיות
  • האם מותר להשתמש בארון קודש ישן שאינו בשימוש לצורך אחסון ציוד בית הכנסת?

    לא, ארון קודש נעשה לכבוד ספרי התורה ולכן נשאר תמיד בקדושתו.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    436 צפיות
  • האם מותר שיהיה על ארון הקודש ציורים של חיות כמו אריות, או סמלי השבטים?

    מותר, כמובן שהכוונה בציורים אלו שיזכירו על כך שהתפילה ועבודת ה' יהיו באופן של גיבור כארי וכדומה.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    613 צפיות
  • האם לפתיחת הארון קודש חייבים שיהיה מנין? והאם הדין הזה גם למי שאומר סליחות ביחיד? (למשל: לפתיחת שמע קולנו)

    אין חובה שיהיה מנין, אך נהוג לפתוח במנין.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    302 צפיות
  • יש עניין שדווקא הפותח את ארון הקודש להוצאת ספר התורה, יפתח שוב להכנסתו או שאפשר לכבד בזה אדם אחר?

    אין חיוב שאותו אדם שפתח בהוצאת ספר התורה הוא זה שיפתח בכניסתו חזרה.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    450 צפיות
  • כשאשה בהריון ונוהגים לפתוח את הארון קודש (סגולה ללידה קלה), זה רק כשפותחים בהוצאת ס"ת או גם בכל פתיחה רגילה נוהגים לפתוח? (למשל שפותחים בסליחות ל'שמע קולנו' ובהרבה קטעים בר"ה וביוה"כ)

    בפשטות נראה שהמדובר הוא רק בפתיחה לקריאת התורה.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    959 צפיות
  • האם אפשר לפתוח את ארון הקודש לאמירת שמע קולנו ביחיד?

    אם אתה לבד בבית הכנסת, יש מקום להתיר. אם יש עוד אנשים בבית הכנסת, אסור.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    450 צפיות
  • האם מותר להפנות גב לספר תורה או לארון הקודש?

    חלק מכבוד הקודש, הוא איסור הפניית הגב, כך מצינו בכהן הגדול שהיה יוצא כשפניו אל הקודש. וכתבו הראשונים "ולא יחזיר אחוריו לס"ת אא"כ היה גבוה ממנו עשרה טפחים", וכך נפסק להלכה בשו"ע. וכתבו הפוסקים שאף אין לסדר מקומות כשגבם כלפי ארון הקודש. אולם ניתן להקל לצורך הלימוד ובפרט בעת מסירת שיעור בהיכל בית הכנסת כשפני הדורש אל הקהל ואחוריו כלפי ארון הקודש. מפני שהארון הוא רשות בפני עצמה, וגם משום שאין מניחים שם את הכיסא בקביעות, אלא רק בשעת הלימוד. אך כשמתאפשר נכון שלא לשבת ממש בסמיכות לארון הקודש כשהגב כלפיו, ואף בעת דרשה נכון להטות מעט ולא להפנות גב ממש.

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    805 צפיות
צור קשר בוואטסאפ