דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

47 תוצאות

  • האם מותר לצרף ממזר למנין?

    מותר, ממזר הוא יהודי לכל דבר, למעט לעניין נישואין.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הראל

    הרב מנחם מענדל הראל

    רב בית כנסת חב"ד, דרום צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    479 צפיות
  • מותר להוציא ספר תורה ולקרוא בו כשישנם פחות ממניין אנשים?

    אין קוראים בתורה אם אין עשרה, אולם בישוב שאין בו מניין בדרך כלל, בכדי שלא תשכח חובת הקריאה - ניתן להוציא ספר תורה ולקרוא בו ללא ברכה ומבלי להעלות אנשים אלא אחד יקרא כל הקריאה.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    220 צפיות
  • האם מותר להתחיל 'הודו', ולומר קדיש לפני התפילה, כשיש עשרה עונים אך עדיין אין שישה מתפללים?

    אם יש עשרה אנשים, אפשר לומר קדיש. רק בשמונה עשרה צריך ששה מתפללים בשביל החזרה.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    302 צפיות
  • מה עדיף, תפילה בציבור או בגוף נקי?

    אם הגוף לא נקי, אי אפשר להתפלל ולכן קודם כל לדאוג שהגוף יהיה נקי.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    349 צפיות
  • האם אפשר לצרף קראי כעשירי למנין?

    אין לצרף קראים למנין.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער טאלר

    הרב שלום דובער טאלר

    מורה-צדק וראש כולל, אור יהודה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    574 צפיות
  • שני חדרים צמודים ובכל חדר יש 9 אנשים, האם אדם שעומד באמצע (בין שני החדרים) יכול להשלים לשניהם מנין?

    יכול להצטרף רק לחדר אחד, לחדר שהוא מראה להם את פניו.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    360 צפיות
  • האם מותר לספור אנשים במספרים?

    לא, כאשר סופרים למנין המנהג למנות באמירת הפסוק 'הושיעה את עמך' שיש בו עשר תיבות.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    244 צפיות
  • האם שליח ציבור יכול להתפלל עם רמקול?

    יכול, רק שבעניינים שצריך לשמוע כדי לצא ידי חובה (כגון קריה"ת) לא יועיל.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    379 צפיות
  • האם אדם שישן בבית כנסת מצטרף למנין?

    ישן לא. מתנמנם: לקדיש וכדומה מצטרף, אך לא מצטרף לחזרת הש"ץ.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    286 צפיות
  • האם חרש יכול להשלים מניין?

    חרש שאינו שומע ואינו מדבר לא מצטרף. אך אם מדבר ואינו שומע, מצטרף.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    309 צפיות
  • כמה עונים צריך בשביל לומר קדיש?

    ראשית כל חייבים להיות נוכחים במקום עשרה גדולים, אך אין די בנוכחותם בלבד אלא צריך שמתוכם לפחות חמשה מהם יהיו יכולים לענות (ואינם בתפלת שמונה עשרה וכדומה), יש להדגיש שדין זה נאמר לגבי קדיש, אך בחזרת הש"ץ צריך שיהיו תשעה שיכולים לענות.

    לעמוד השאלה
    הרב מאור כהן

    הרב מאור כהן

    רב בית כנסת אחוזת הנשיא רחובות // לדף הרב

    1538 צפיות
  • האם בשעת הדחק אפשר לצרף ילד בן שתים עשרה וחצי כעשירי למנין?

    איננו מצרפים למנין, ילד פחות מגיל בר מצווה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1074 צפיות
  • האם שיכור יכול להצטרף למנין?

    אדם שהוא קצת שתוי מצטרף למנין, אך אדם שהוא שיכור כלוט בצורה שאינו יכול לדבר בפני המלך אין לו להתפלל ואינו מצטרף למנין.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    455 צפיות
  • מי שמתפלל בעזרת נשים עם המנין, זה נחשב לו כתפילה בציבור?

    כן. אבל רק אם רואים אותו הוא יכול להצטרף להשלים מנין.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    דיין, ומורה-צדק, חיפה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    285 צפיות
  • האם מותר לצרף למנין יהודי המחלל שבת בפרהסיא?

    מן הדין אינו מצטרף למנין וכפי שכותב אדמו"ר הזקן: 'מומר לחלל שבת בפרהסיא הוא כנכרי לכל דבריו', אך ראה באגרות קודש של הרבי שנשאל האם יכול להיות חזן בבית כנסת שמחללי שבת משלימים למנין ועונה על כך הרבי ' אין דעתי נוחה מדין קנאות שלא במקום המתאים לגמרי, ואומרים לאדם שיחטא חטא קל בשביל להציל חבירו מחטא חמור . . יש לצרף, עכ"פ בתור סניף: א. הדעות שחילול שבת בפרהסיא כאילו כו' הוא רק במלאכות מסוימות ובפני עשרה מישראל וכו' וכו', וכמצוין באחרונים לשו"ע יו"ד סי' ב' ס"ה. ב. אם לא הי' ממלא בקשות הנ"ל נחשב הי' בעיניהם לדחי' בשתי ידים וכו' ומעין חילול השם'.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    614 צפיות
  • התחלנו קריאת-התורה במניין, ובאמצע ראשון יצא העשירי. המשכנו עד הסוף כולל העליות הבאות, קדיש ומפטיר. האם נהגנו כדין, האם יצאנו ידי חובת קריאת התורה והאם הילדים יצאו ידי חובת עשרת הדיברות?

    היה אפשר להמשיך עד עליה חמישית ועד בכלל ולסיים עם קדיש ותו לא - בלי עליית המפטיר וקריאת ההפטרה ללא ברכות. על פי הנ״ל יצאתם ידי חובת הקריאה ועשרת הדיברות.

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    335 צפיות
  • האם אילם יכול להשלים מנין? והאם אפשר להעלות אותו לתורה?

    בנוגע למנין – אפשר, באם הוא שומע. ורק לחזרת הש״ץ יהיה בעיה, בגלל שצריך תשעה שומעים ועונים, אך לשאר חלקי התפילה אין שום בעיה. בנוגע לעליה לתורה - אין להעלותו. יש המקילין, אך לא כדאי להעלותו.

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    241 צפיות
  • אם אין לי תפילין מה עדיף להתפלל במנין ואחר כך להניח תפילין או לחכות ולהתפלל לא במנין אבל עם תפילין?

    לשמוע את כל הקדישים והעניינים שצריך עשרה ולהתפלל אחר כך בלי מנין עם תפילין.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה יצחק פראנק

    הרב שלמה יצחק פראנק

    רב מרכז העיר עכו וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    457 צפיות
  • אדם שנכנס לבית הכנסת לפני שהקהל סופרים ספירת העומר, ואין עוד מנין, האם יספור איתם בציבור, או יספור אחרי תפילתו ביחיד?

    אם בא לבית הכנסת ומצא שהציבור כבר התפלל ערבית ועומד לפני הספירה - לא יספור עמהם, אלא יתפלל כדרכו ויספור את הספירה לאחר שמונה עשרה.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    142 צפיות
  • האם תלמידים על הרצף האוטיסטי שאינם מצליחים להקפיד ולענות אמן על כל ברכה, מצטרפים למנין?

    לחזרת הש"ץ לא ניתן. לקדיש וברכו, תלוי במצבו של כל אחד יש שהם חייבים במצוות וניתן לצרפם, ויש שהם בגדר מי שפטורים מן המצוות. וצריך לדון בכל מקרה לגופו.

    לעמוד השאלה
    הרב חיים פרוס

    הרב חיים פרוס

    מו"צ בכפר חב"ד ומומחה לנושאי טהרה ופוריות // לדף הרב

    ילדים מיוחדים מנין
    3 צפיות
  • בסעודת שבע ברכות חובה שיהיה מניין?

    כדי לברך את שבע הברכות חייבים מנין.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    664 צפיות
  • ישנו מנין שמתפללים בו ערבית לפני צאת הכוכבים, האם אפשר להתפלל במנין זה ולומר קריאת שמע אחר כך שוב?

    זו מחלוקת קדומה מאוד כבר מימי הגאונים, ומובא שזה מחלוקת בין בני ארץ ישראל לבני בבל מה עדיף ב׳רוב עם׳ או קריאת שמע בזמנה, ורב האי גאון מכריע שעדיף קריאת שמע בזמנה מתפילה במניין. וכן נראה קצת גם מדברי אדמו"ר הזקן שמכריע שתפילה בזמנה עדיפה על תפילה במנין כדברי הרב האי גאון. בנוסף למחלוקת העקרונית דלעיל, לעניין תפילת ערבית הצמח צדק כותב בפירוש שקריאת שמע בזמנה ותפילה בזמנה עדיפים על תפלה במניין, ולכן מסיק לדינא כי ׳אין להתפלל עמהם׳.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1521 צפיות
  • היו עשרה אנשים בחזרת הש"ץ, יצאו שניים האם אפשר להגיד קדיש שלם אחרי ובא לציון?

    כאשר יצאו חלק מהמתפללים לפני הקדיש, יכולים לומר את הקדיש שלם שאחר ובא לציון, אך בתנאי שנשארו רוב המנין (שישה אנשים) בבית הכנסת.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    448 צפיות
  • התפללנו במניין ולפני אמירת קדיש תתקבל יצא העשירי, מה הדין?

    אומרים בכל זאת קדיש תתקבל, אך לא את שאר הקדישים.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הראל

    הרב מנחם מענדל הראל

    רב בית כנסת חב"ד, דרום צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    396 צפיות
  • האם בפדיון הבן צריך שיהיו מניין אנשים?

    לכתחילה כן, ולכן עושים סעודה לפרסם את המצוה. אבל אינו מעכב את המצוה ואין לדחות ליום אחר בגין כך, וכפסק אדמו"ר הזקן בסידורו שלאחר שעברו ל' יום ולא עשה פדיון, עובר כל יום על מצות עשה.

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    653 צפיות
  • התפללנו מנחה ובאמצע אמירת תחנון יצא העשירי מבית הכנסת, מותר לומר את הקדיש?

    כן, כי קדיש תתקבל שייך לשמונה עשרה.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    280 צפיות
  • הגעתי לתפילה בציבור כשהגיעו להלל. האם אני צריך להתפלל על הסדר והלל לומר ביחיד או עדיף לומר מיד הלל עם הציבור ואז להתחיל שחרית?

    להתפלל על הסדר ואחר כך הלל ביחיד.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    402 צפיות
  • יהודי שאינו מהול, האם יכול להשלים מנין?

    כן, הוא יכול להצטרף למנין.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    417 צפיות
  • אדם שהגיע בתפילתו עד ל"איזהו מקומן" ואח"כ לומד חסידות, והמנין כבר התחיל, והם אוחזים ב"אבינו מלכנו" האם יכול לומר איתם או שיגיד רק כשהוא יגיע לשם. וכן במקרה שאדם אוחז ב"א-ל ארך אפיים", והציבור כבר אומרים י''ג מידות- האם נכון שידלג לומר איתם י''ג מידות או לא?

    בנוגע לי''ג מידות הרחמים חובה לומר עם הציבור, כאשר אוחזים במקום שאפשר להפסיק. אבינו מלכנו אין חובה לומר עם הציבור אם אתה רוצה זה מותר ואח''כ תאמר שוב בסדר התפלה שלך.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    282 צפיות
  • היינו עשרה בתחילת תפילת לחש ואחד יצא אחרי שהתחלנו אך לפני חזרת הש"ץ, האם אפשר לעשות חזרת הש"ץ בתשעה במקרה זה?

    לא, אין להתחיל חזרת הש"ץ אם אין תשעה עונים (שיהיו עשרה יחד עם הש"ץ), אלא שאם כבר התחילו חזרת הש"ץ ואז יצא - אפשר להמשיך את החזרה.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין // לדף הרב

    491 צפיות
  • שישה שהתפללו והצטרפו אליהם ארבעה למניין, בזמן תפילת הלחש העשירי יצא וחזר לחזרת הש"ץ, האם ניתן לעשות חזרת הש"ץ?

    אם בזמן התחלת תפילת הלחש ובזמן החזרה היו 10, אין שום בעיה, כאשר גם בתחילת תפילת הלחש לא היו עשרה ישנם רבנים האומרים שלא לעשות, אך (ע"פ הנראה משו"ע אדה"ז) גם במקרה כזה ניתן לעשות.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    626 צפיות
  • ששה אנשים שמתפללים ואוחזים לפני חזרת הש"ץ, ויש עוד כמה אנשים בבית הכנסת שעסוקים ולא מתכננים לענות, האם אפשר להתחיל חזרת הש"ץ?

    לא ניתן לעשות חזרת הש"ץ ללא תשעה עונים.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    438 צפיות
  • כשאני מתפלל ביחיד האם אני יכול לומר קדיש וברכו כשיש עשרה עונים?

    אפשר לעשות זאת.

    לעמוד השאלה
    הרב חיים קיז'נר

    הרב חיים קיז'נר

    רב קהילת חב"ד, חבר בית הדין הרבני עמנואל וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    126 צפיות
  • התחלנו תפילת שמונה עשרה, ולא שמנו לב שהיו רק תשעה אנשים, האם מותר לעשות חזרת הש"ץ?

    יש בזה מחלוקת רצינית בין הפוסקים אם צריך ששה מתפללים יחד בצירוף עוד ארבעה שהיו בזמן תפילת לחש, או שמספיק ששה מתפללים בלבד בלא צירוף ארבעה בעת תפילת לחש. אך למעשה אפשר לעשות חזרת הש״ץ. כמובן רק באם יש כעת תשעה עונים.

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    533 צפיות
  • כאשר יצא העשירי באמצע חזרת הש"ץ, האם הש"ץ יכול להמשיך את התפילה?

    כאשר התחילו את חזרת הש"ץ במנין אף שכעת נשארו רק תשעה אנשים, מסיימים את כל חזרת הש"ץ וחצי קדיש שאחר התחנון ואף אומרים קדיש תתקבל שאחר ובא לציון, כמובן שיש איסור לצאת במצב כזה מבית הכנסת.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    553 צפיות
  • יש לי תור לבדיקה רפואית דחופה בשעה מוקדמת בבוקר, האם עדיף להתפלל ללא מניין בנסיעה לפני הבדיקה, או שאתפלל במניין אחרי הבדיקה?

    אם יהיה לך מניין אחרי הבדיקה לפני חצות היום, יש להתפלל במניין.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    478 צפיות
  • האם יש עניין מיוחד לומר הלל של ראש חודש במנין?

    כותב אדמו"ר הזקן: ״ומצוה מן המובחר לקרותו (את ההלל) עם הציבור מיד אחר תפילת שחרית כדי שיענה עמהם הודו ואנא אחר הש"ץ״ ואף שנאמר לגבי יום טוב, אך מטעם זה משמע שאין חילוק בין הלל של חג ובין הלל של ראש חודש.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    709 צפיות
  • שליח ציבור שהוא חיוב, ומתפלל במנין לא חב"די ואינם אומרים תהילים אחר התפילה, האם יכול לומר קדיש אחר אמירת התהילים שאומר בעצמו לבד?

    ניתן לומר את הקדיש גם אם רק הוא אמר את התהילים ולא כל הציבור. אך כמובן בדרכי נועם, ובהתחשב עם תנאי וכללי המקום.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    501 צפיות
  • האם בברית מילה חובה שיהיה מניין?

    הברית כשרה כמובן גם בלי, אך זה חשוב מאד.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1041 צפיות
  • מי שלא עשה התרת נדרים לפני ראש השנה האם יכול לעשות בעשרת ימי תשובה והאם צריך מניין?

    אפשר עד יום כיפור, עדיף במנין אך אם אין מנין אפשר בשלשה.

    לעמוד השאלה
    הרב אברהם הרוניין

    הרב אברהם הרוניין

    רב קהילת חב"ד ומרכז העיר, כפר סבא וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    273 צפיות
  • האם עדיף להתפלל תפילת שחרית ללא מנין לפני חצות או להתפלל במנין לאחר חצות?

    יש להתפלל לפני חצות אף ביחיד, ובפרט שיצירת מניין שיתפלל לכתחילה אחר חצות - היא בעייתית ביותר.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1499 צפיות
  • האם אפשר לערוך מנין מיוחד רק עבור קריאת עשרת הדברות?

    אפשר לעשות מנין נוסף רק במידה וישנם לפחות שישה אנשים למעלה מגיל מצוות שלא שמעו קריאת התורה, ועוד ארבעה אנשים שנוכחים במקום ועונים על הברכות. וצריכים להיות נוכחים במקום עד אחר סיום ברכות ההפטרה.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    613 צפיות
  • האם לפתיחת הארון קודש חייבים שיהיה מנין? והאם הדין הזה גם למי שאומר סליחות ביחיד? (למשל: לפתיחת שמע קולנו)

    אין חובה שיהיה מנין, אך נהוג לפתוח במנין.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    302 צפיות
  • האם עדיף להתפלל מנחה ביחיד לפני שקיעה או במנין אחרי שקיעה?

    ביחיד לפני שקיעה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    612 צפיות
  • כאשר התחילו לומר סליחות ובאמצע הסליחות יצאו מתפללים ולא נשאר מנין, אומרים קדיש בסוף הסליחות?

    אם יצאו חלק מן המתפללים, אך נשארו ששה מתפללים בבית הכנסת - ניתן לומר עדיין קדיש תתקבל.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    263 צפיות
  • כאשר יש שמונה עונים, ועוד אחד שמתחיל שמונה עשרה ביחד עם הש"ץ, מותר להתחיל חזרת הש"ץ?

    אף שרבים מהפוסקים מתירים באופן זה, מדברי אדמוה"ז עולה שצריך תשעה שיכוונו לברכות ויענו "אמן" בפועל ממש.

    לעמוד השאלה
    הרב אייל פלד

    הרב אייל פלד

    מו"ץ וראש כולל הוראה בעמנואל. דיין ורב בית כנסת חב"ד בישוב עינב. וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    410 צפיות
  • האם מותר לצאת מבית הכנסת באמצע חזרת הש"ץ?

    אם אתה עשירי בביהכנ"ס, אסור לצאת, ונאמרו על כך דברים חריפים, וכך גם לגבי אמצע קדיש, קריה"ת ושאר דברים שמחייבים עשרה. כמו"כ אם יש עוד מתפללים, והם אוחזים במקום שאסור להם לענות, ויש בדיוק 9 עונים, ואתה אחד מהם, אסור לצאת. למרות שבשני המקרים ימשיך בחזרת הש"ץ.

    לעמוד השאלה
    הרב אורי ליפש

    הרב אורי ליפש

    מו"צ בבני ברק, מדריך חתנים ומגשר מוסמך // לדף הרב

    549 צפיות
צור קשר בוואטסאפ