דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

נשים שאינן ערות כל הלילה (בהושענא רבה), יכולות לקרוא תהילים לפני חצות?

צריך אחרי חצות, לפני חצות לא קוראים אא''כ יש חולה וכדומה שזקוק כעת לישועה.

מקור:

  • ע"פ ספר המנהגים עמ' 69
הרב משה קורנווייץ

הרב משה קורנווייץ

רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 763 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם נוהגים לערוך סעודה בהושענא רבה?

    נוהגים לאכול סעודת מצווה. נוטלים ידיים להמוציא וטובלים את פרוסת המוציא בדבש. מנהגנו לאכול בסעודה זו "קרעפלאך", חתיכת בשר עטופה בבצק.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    585 צפיות
  • בהושענא רבה מאיזה גיל מתחילים לחבוט 5 ערבות?

    מנהגנו לקנות לכל בני הבית, גם לילדים קטנים.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1459 צפיות
  • האם יש גם מאמרי זהר שנהוג להגיד בליל הושענא רבה?

    כמה פעמים הרבי הזכיר בשיחותיו שאכן נוהגים לומר מאמרי זוהר. ניתן למצוא בספר 'קראי מועד' (התיקון שהספרדים נוהגים לומר).

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1246 צפיות
  • מה עניינו של ליל הושענא רבה ומה מנהגיו?

    נאמר בספר הזוהר, שעל-אף שגזר הדין נחתם ביום הכיפורים, ההוראה להוצאת הדין אל הפועל ניתנת בהושענא-רבה, שכל זמן שגזר הדין עדיין לא נכתב על שטר וניתן ביד השליחים להביאו לידי המוציאים לפועל, עדיין ניתן לפעול כדי לשנותו לטובה. כמו כן בהושענא-רבה נכתבות הפתקאות של גזר הדין, וניתנות ביד השלוחים היוצאים מבית הדין של מעלה להביאן לכל הממונים על הוצאת הדין לפועל. וכיוון שהשליחים עוד לא יצאו, עדיין ניתנת האפשרות להיטיב את גזר הדין. מסיבה זו נוהגים להיות ניעורים בליל הושענא-רבה, ולקרוא את כל ספר דברים הנקרא "משנה תורה", ומרמז על "משנה" החותם שנעשה בלילה זה. עפ"י הוראת כ"ק אד"ש מה"מ יש להוסיף במיוחד בשמחת בית-השואבה בליל הושענא רבה, ואף שהוא רק עד חצות הלילה, צריך לרקוד באופן של 'מועט המחזיק את המרובה'. לאחר חצות הלילה אומרים את כל ספר התהלים בציבור ובחגירת אבנט, ואין מאריכים באמירתו. לאחר כל ספר בתהלים אומרים את ה'יהי רצון' לליל הושענא רבה, ה'יהי רצון שלאחר צאת הלבנה'– המופיעים בסוף ספר התהלים ואומרים קדיש-יתום. המנהג הוא שהגבאים מחלקים תפוח עם דבש לכל הקהל, ונוהגים לאוכלו בסוכה שבביתו, או בסוכת בית-הכנסת. מכיוון שהתפוח טיבולו במשקה (דבש), לפני אכילתו צריך ליטול ידים כמו לסעודה – אך ללא ברכה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער טאלר

    הרב שלום דובער טאלר

    מורה-צדק וראש כולל, אור יהודה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    833 צפיות
צור קשר בוואטסאפ