
שאלות ותשובות
21 תוצאות
-
האם יש גם מאמרי זהר שנהוג להגיד בליל הושענא רבה?
כמה פעמים הרבי הזכיר בשיחותיו שאכן נוהגים לומר מאמרי זוהר. ניתן למצוא בספר 'קראי מועד' (התיקון שהספרדים נוהגים לומר).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
1245 צפיות -
בהושענא רבה מאיזה גיל מתחילים לחבוט 5 ערבות?
-
בליל הושענה רבה מי שלא סיים ספר דברים קודם חצות האם יכול להמשיך אחרי חצות?
-
מה עניינו של ליל הושענא רבה ומה מנהגיו?
נאמר בספר הזוהר, שעל-אף שגזר הדין נחתם ביום הכיפורים, ההוראה להוצאת הדין אל הפועל ניתנת בהושענא-רבה, שכל זמן שגזר הדין עדיין לא נכתב על שטר וניתן ביד השליחים להביאו לידי המוציאים לפועל, עדיין ניתן לפעול כדי לשנותו לטובה. כמו כן בהושענא-רבה נכתבות הפתקאות של גזר הדין, וניתנות ביד השלוחים היוצאים מבית הדין של מעלה להביאן לכל הממונים על הוצאת הדין לפועל. וכיוון שהשליחים עוד לא יצאו, עדיין ניתנת האפשרות להיטיב את גזר הדין. מסיבה זו נוהגים להיות ניעורים בליל הושענא-רבה, ולקרוא את כל ספר דברים הנקרא "משנה תורה", ומרמז על "משנה" החותם שנעשה בלילה זה. עפ"י הוראת כ"ק אד"ש מה"מ יש להוסיף במיוחד בשמחת בית-השואבה בליל הושענא רבה, ואף שהוא רק עד חצות הלילה, צריך לרקוד באופן של 'מועט המחזיק את המרובה'. לאחר חצות הלילה אומרים את כל ספר התהלים בציבור ובחגירת אבנט, ואין מאריכים באמירתו. לאחר כל ספר בתהלים אומרים את ה'יהי רצון' לליל הושענא רבה, ה'יהי רצון שלאחר צאת הלבנה'– המופיעים בסוף ספר התהלים ואומרים קדיש-יתום. המנהג הוא שהגבאים מחלקים תפוח עם דבש לכל הקהל, ונוהגים לאוכלו בסוכה שבביתו, או בסוכת בית-הכנסת. מכיוון שהתפוח טיבולו במשקה (דבש), לפני אכילתו צריך ליטול ידים כמו לסעודה – אך ללא ברכה.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
833 צפיות -
עד מתי צריך להישאר ערים בליל הושענא רבה?
המנהג הנכון הוא להישאר ער וללמוד כל הלילה. מי שקשה לו, ישאר לפחות עד אחר אמירת התהילים.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
1125 צפיות -
עד מתי אפשר לקיים את המנהג של חביטת ערבות?
-
האם נשים שיש להם פנאי יכולות לומר תיקון ליל הושענה רבא?
-
קניתי 5 ערבות להושענא רבה והערבות שעם הלולב נפסלו. האם אני יכול בהושענא רבה ליטול לולב עם שתים מהערבות שקניתי ולהשתמש בהן גם לחביטת הערבות אחרי כן?
-
האם נוהגים לערוך סעודה בהושענא רבה?
נוהגים לאכול סעודת מצווה. נוטלים ידיים להמוציא וטובלים את פרוסת המוציא בדבש. מנהגנו לאכול בסעודה זו "קרעפלאך", חתיכת בשר עטופה בבצק.
לעמוד השאלההרב שמעון פרבר
585 צפיות -
האם ניתן לתת לבני המשפחה לחבוט בערבות שהשתמשתי בהם?
-
במידה ואין להשיג ערבות נוספות באזורנו, האם בהושענא רבה ניתן לחבוט באותן חמש ערבות מספר אנשים?
בדיעבד כן, ובלבד שישארו ערבות כשרות דהיינו שלא נשרו העלים כי מקפידים לקחת ערבות שיהיו כשרות לברכה.
לעמוד השאלההרב שלמה יצחק פראנק
518 צפיות -
האם מקיימים את מנהג חביתת ערבות גם עבור עובר?
-
מה עושים עם הערבות שנשארו מהחבטות?
-
נשים שאינן ערות כל הלילה (בהושענא רבה), יכולות לקרוא תהילים לפני חצות?
צריך אחרי חצות, לפני חצות לא קוראים אא''כ יש חולה וכדומה שזקוק כעת לישועה.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
763 צפיות -
מתי אומרים תהילים וחומש דברים בליל הושענא רבה ומה קודם למה?
-
בהושענא רבה האם אשה בהריון צריכה לחבוט פעמיים ערבות?
-
האם במנחה של הושענא רבה אומרים לפני עלינו לשבח את מזמור 'לדוד ה' אורי'?
-
האם אישה צריכה או יכולה להגיד את חומש דברים, תהילים, ויהי רצון בליל הושענא רבה?
-
האם ממשיכים להגיד 'לדוד ה' אורי' גם אחרי יום כיפור?
-
ליל טבילה שחל בליל הושענא רבה האם זה מתאים וכיצד נוהגים, הרי צריכים להיות ערים בלילה. האם לדחות?
לא לדחות, אפשר לקיים את המצווה לפני ההליכה לבית הכנסת לתהילים (ולטבול לפני אמירת התהילים), או באם א''א לעשות באופן הראשון לקיים את המצווה אחרי אמירת תהילים בבית הכנסת, אם גם זה לא אפשרי לא ילך לבית הכנסת.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
482 צפיות -
האם מותר לקיים את המצווה בהושענה רבה?
זה ב"רשימה המורחבת" של הנוהגים להימנע (לא כמו ר"ה או שמח"ת), כך שאין להימנע, אלא יחידי סגולה.
לעמוד השאלההרב שלמה הלפרן
326 צפיות