דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

פעולות שאלה ותשובה

  • 496 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • כשאדם אוכל כריך מלחם שברכתו שהכל ויש בפנים ממרח או ירק, האם צריך לברך עליהם בנפרד מהלחם?

    נראה שהלחם הוא העיקר והשאר רק לתוספת טעם, ולכן די בברכת שהכל על כל הכריך, אך במקרה שהמילוי הוא עיקר יש לברך את ברכת המילוי.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    566 צפיות
  • יין או שכר ("משקה") המוגשים לאמירת לחיים בסעודה - האם מברכים עליהם?

    מפאת חשיבותו של היין מברכים עליו אף בתוך הסעודה, אלא שבשבתות וימים טובים אין מברכים על היין בסעודה - כיוון שהקידוש הוא מצרכי הסעודה ונפטר בברכת "הגפן" שבקידוש, ואף השומעים את הקידוש שטעמו מהיין נפטרו בברכה זו. אולם ברכת "הגפן" בהבדלה אינה פוטרת את שתייתו בסעודה שלאחריה, אלא אם-כן חשב בעת-הברכה לשתותו בסעודה. ולגבי משקאות חריפים המוגשים בתוך-הסעודה לאמירת "לחיים" וכדומה הדעה הרווחת למעשה שאין מברכים עליהם כלל בתוך הסעודה.

    לעמוד השאלה
    הרב ליאור רוזנבוים

    הרב ליאור רוזנבוים

    דיין ומורה-צדק בבאר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    777 צפיות
  • האם צריך לברך על סופגניה כשנאכלת באמצע סעודה?

    כאשר אוכלים סופגניה לעידון ותענוג או כקינוח לסעודה, מברכים בורא מיני מזונות, אך אין לברך על המחיה כי נפטרים בברכת המזון.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הראל

    הרב מנחם מענדל הראל

    רב בית כנסת חב"ד, דרום צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    301 צפיות
  • האם מותר לברך ברכה תוך כדי הליכה?

    מותר לברך ברכות בעמידה או תוך כדי הליכה (בפרט כשאוכל או שותה בעמידה או תוך כדי הליכה) ובלבד שתיאמר הברכה בצורה הטובה ביותר בה יוכל לכוון. (ואם אכל בישיבה עדיף שיברך בישיבה ולא ילך בשעה שמברך), אולם ברכת המזון חייבת להיאמר בישיבה. כמו כן יש אומרים שדין ברכת "מעין שלוש" כדין ברכת המזון, ואף היא צריכה להיאמר בישיבה, ופוסק אדה"ז כמותם כיוון שברכה זו היא מעין הברכות של תורה ולכן יש לאמרה בישיבה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער טאלר

    הרב שלום דובער טאלר

    מורה-צדק וראש כולל, אור יהודה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    706 צפיות
צור קשר בוואטסאפ