האם מברכים שהחיינו בקביעת מזוזה?
אין מברכים שהחיינו בזמן קביעת מזוזה.
מקור:
- שו"ע יו"ד סי' רפ"ט ש"ך סק"א. (התימנים נהגו לברך שהחיינו, ראה שו"ת פעולת צדיק חלק ב סימן קסח).

הרב מנחם כהן
לכל השו"ת
אין מברכים שהחיינו בזמן קביעת מזוזה.
מקור:
הרב מנחם כהן
פעולות שאלה ותשובה
תפילין עד 3 שעות יכולים לחזור להניח בלי ברכה אם בשעה שהורידו חשבו שחוזרים להניח. ואם הורידו ליותר זמן צריכים לברך שנית כשחוזרים להניח. אם לא חשבו כשהורידו על מנת לחזור להניח או שעשו צרכים בינתיים, כשחוזרים - יש לברך בכל מקרה על ההנחה השנית. טלית גדול אם נשאר עליו עדין טלית קטן ועברו כמה שעות וכשהוריד חשב לחזור ללבוש - אינו מברך שנית.
לעמוד השאלההרב ישראל יצחק הלפרין
יש בכך מחלוקת הפוסקים, לכן יש להוציא את המזוזה ממקומה וגדול יחזור ויקבע אותה ללא ברכה - משום חשש ברכה לבטלה, או שימסרו את המזוזה לבדיקה ויחזירו למחרת עם ברכה.
לעמוד השאלההרב מנחם מענדל ויינר