דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

כאשר בתפילת קבלת שבת לא הספקתי לסיים עם הש"ץ את אמירת כגוונא ושמעתי ברכו כשאחזתי באמצע כגוונא, האם צריך לומר את הקטע של ולומר ברכו?

יש צורך לסמוך את אמירת (ועניית) ברכו לברכה שלאחריו, ולכן אם אחר שענה ברכו עוד ממשיך באמירת 'כגוונא' כך שעניית הברכו לא הייתה סמוכה לברכה שלאחריו, צריך לומר את 'ולומר' ואין זה נוגע ששמע ברכו.

מקור:

  • אג"ק ח"ג עמ' ש"ז, סידור אדה"ז עם ציונים עמ' רנ"ח, בירורי מנהגים שבת עמ' 39
הרב יוסף יצחק זלמנוב

הרב יוסף יצחק זלמנוב

מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 432 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם מותר לענות לקדושה, בין ברכת אהבת עולם לשמע ישראל?

    כן, אם לא התחיל עדיין את פסוק שמע ישראל עונה בקדושה על: קדוש, ברוך, ימלוך, וכן עונה אמן על ברכת הא-ל הקדוש.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    490 צפיות
  • האם צריך ששליח הציבור ישאר בעמוד בזמן אמירת תהילים שאחרי התפילה?

    כן, הש"ץ לא יעבור לאמירת התהלים למקום אחר בביהכנ"ס, אלא מיד אחרי אמירת "אך צדיקים" יתחיל באמירת התהלים, בעודו ליד עמוד התפילה.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    295 צפיות
  • האם יש ענין לומר תהילים אחרי התפילה דוקא במנין?

    תקנת רבותינו נשיאינו לומר בציבור בכל יום – בין בחול ובין בשבת – את שיעור התהלים היומי כפי שספר התהלים מחולק לימי החודש. לכן, גם מי שסיים את תפילתו לפני הציבור – ימתין באמירת שיעור התהלים, ויתחיל לאומרו יחד עם הציבור.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    662 צפיות
  • התפללנו שחרית, והתברר אחר שמונה עשרה שלא היו ששה מתפללים בשמונה עשרה, האם עושים חזרת הש"ץ?

    א. אם יש אחד שטרם התפלל הוא יגש לעמוד ויתפלל בקול רם כסדר חזרת הש''ץ עד אחר הא-ל הקדוש וימשיך בלחש, ב. אם כולם כבר התפללו יכול החזן לעשות חזרה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    955 צפיות
צור קשר בוואטסאפ