מהי הכוונה המינמלית בקריאת שמע כדי לצאת ידי חובה?
שה' הוא יחיד. ובפירוט יותר: הקשב יהודי, ה' שהוא האלוקים שלנו הוא יחיד בשבעה הרקיעים ובארץ, וכן בארבע רוחות העולם.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סי' ס"ג ס"ה,

הרב מנחם מענדל הלפרין
לכל השו"ת
שה' הוא יחיד. ובפירוט יותר: הקשב יהודי, ה' שהוא האלוקים שלנו הוא יחיד בשבעה הרקיעים ובארץ, וכן בארבע רוחות העולם.
מקור:
הרב מנחם מענדל הלפרין
פעולות שאלה ותשובה
כן, אם לא התחיל עדיין את פסוק שמע ישראל עונה בקדושה על: קדוש, ברוך, ימלוך, וכן עונה אמן על ברכת הא-ל הקדוש.
לעמוד השאלההרב דניאל לנאו
אף שבמנחה של ח' תשרי אומרים תחנון, בקריאת שמע שעל המטה בליל ערב יום כיפור לא אומרים וידוי.
לעמוד השאלההרב שמואל מקמל
רמיזה שלא לדבר מצוה אסורה אפילו בפסוקי דזמרא, ולכן מובן שכן הוא בודאי לברכות קריאת שמע. אך רמיזה לדבר מצוה מותר, ואסורה רק בפרשה ראשונה של קריאת שמע, וכמובן גם בשמונה עשרה.
לעמוד השאלההרב מיכאל שלמה אבישיד
בקריאת שמע וברכותיה, יש לעצור ולהקשיב ולענות (למעט בפסוק הראשון של קריאת שמע ופסוק ברוך שם) אמן יהא שמיה רבא ואמן של דאמירן בעלמא.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב