מה מברך האוכל לימון כמו שהוא?
האוכל לימון בפני עצמו מברך על אכילתו שהכל, כיוון שאין רגילות כל כך לאכול אותו בצורה כזו להנאה. אם הלימון חמוץ מאוד עד שממש לא ראוי לאכילה, לא מברכים עליו.
מקור:
- סדבה"נ פ"ו ס"ט וסי"א, קצוה"ש סי' מ"ט סט"ז

הרב אורי ליפש
לכל השו"ת
האוכל לימון בפני עצמו מברך על אכילתו שהכל, כיוון שאין רגילות כל כך לאכול אותו בצורה כזו להנאה. אם הלימון חמוץ מאוד עד שממש לא ראוי לאכילה, לא מברכים עליו.
מקור:
הרב אורי ליפש
פעולות שאלה ותשובה
א. לגבי ערלה, בארץ ישראל נוקטים שחייב בערלה, בחו''ל נוקטים להקל שהוא כירק ואין בו ערלה. ב. ברכתו האדמה. ג. לעניין מעשר זה לא כל כך משנה, כי גם פרי העץ וגם פרי האדמה חייבים בתרומות ומעשרות.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
כן, אם לא התחיל עדיין את פסוק שמע ישראל עונה בקדושה על: קדוש, ברוך, ימלוך, וכן עונה אמן על ברכת הא-ל הקדוש.
לעמוד השאלההרב דניאל לנאו
מפאת חשיבותו של היין מברכים עליו אף בתוך הסעודה, אלא שבשבתות וימים טובים אין מברכים על היין בסעודה - כיוון שהקידוש הוא מצרכי הסעודה ונפטר בברכת "הגפן" שבקידוש, ואף השומעים את הקידוש שטעמו מהיין נפטרו בברכה זו. אולם ברכת "הגפן" בהבדלה אינה פוטרת את שתייתו בסעודה שלאחריה, אלא אם-כן חשב בעת-הברכה לשתותו בסעודה. ולגבי משקאות חריפים המוגשים בתוך-הסעודה לאמירת "לחיים" וכדומה הדעה הרווחת למעשה שאין מברכים עליהם כלל בתוך הסעודה.
לעמוד השאלההרב ליאור רוזנבוים
לכתחילה יש לברך בורא נפשות קודם שהולך להתפנות, אך אם שכח יברך קודם אשר יצר ואחר כך בורא נפשות.
לעמוד השאלההרב דניאל לנאו