
לכל הרבנים

הרב שי שמעון כהן
רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד
הרב כהן, משמש כרב קהילת חב"ד תל-ציון.nnהוסמך לרבנות על ידי הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של כפר חב"ד, והרב חדד רבה של העיר לוד. כמו כן בעל תעודת כושר לרבנות ולדיינות מהרבנות הראשית לישראל.nnלאחר חתונתו שקד על לימוד ההלכה, ברחובות, ובביתר עילית. לאחר מכן השתקע בעיר הקודש צפת, בה שימש כדיין בבית הדין לממונות, אשר הוקם על ידי הרב שמואל אליהו, רב העיר.nnבשנת תשע"ט נבחר לכהן כרב קהילת חב"ד בתל-ציון.
תכני הרב:
32 עלונים, 1 Course, 1 כתבהשאלות ותשובות
-
יש לי חוב בשנים מקרא ואחד תרגום, כיצד אשלים את הקריאה?
את הפרשה של שבוע זה תקרא קודם. את הפרשיות הקודמות תשלים בצורה שנוחה לך, (באופן שתסיים לפחות עד שמחת תורה).
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
324 צפיות -
מי שטרם התפלל ובא כשהציבור קוראים את ההלל האם יקרא עמהם?
מצוה מן-המובחר לקרוא את ההלל עם הציבור לאחר תפלת שחרית, כדי שיענה עמהם "הודו" ו"אנא-ה'" אחר שליח-הציבור. יש אומרים שהבא לבית-הכנסת לאחר שהתפללו שחרית, ועומדים לקרות ההלל והוא לא התפלל שחרית, יקרא תחלה הלל עם הציבור ואחר כך יתפלל. אך על-פי הקבלה יש להימנע מאמירת קטעים בתפילה שלא כסדרן, ויש אומרים שגם לא הייתה דעת רבותינו-נשיאנו נוחה מכך. והטוב ביותר, להשתדל להתפלל עם הציבור, כך שיוכל לומר את ההלל ברבים אחרי תפילת שמונה-עשרה, וכך נהגו רבותינו-נשיאנו בימים-טובים, אף שבכל השנה היו מאריכים בתפלה אפילו שעות לאחר הציבור.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
104 צפיות -
מי שהתפלל ערבית במנין, אך אינו זוכר בוודאות אם ספר ספירת העומר, האם יכול להמשיך לספור בברכה?
כאשר יש ספק האם ספר בלילה הקודם או לא ספר, ימשיך לספור בברכה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
424 צפיות -
אפשר לברך ברכת המזון במקום אחר, לא במקום שאכלתי?
לכתחילה אין לצאת מהמקום שאכל עד שיברך, ואם יצא עליו לחזור למקומו ולברך.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
312 צפיות -
האם יש בעיה ללבוש את הציצית הפוכה?
-
עד היום הייתי נוהג בטעות בלימוד החומש של חת"ת לומר כל פסוק פעמיים, לאחרונה נודע לי שאין צורך לומר פעמיים, האם צריך לעשות התרת נדרים?
-
אני מורה בחינוך מיוחד במקום לא דתי, אמא של אחד הילדים הסריטה סרטון בשבת המדגים פעילות שלה עם הילד בשבת, האם מותר לצפות בו או להפיץ אותו?
-
האם אומרים פרק א' מפרקי אבות בשבת אסרו חג שבועות - יום טוב שני בחו"ל?
כן, בארץ הקודש אומרים כבר פרק ראשון מפרקי אבות בשבת זו הסמוכה לשבועות.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
74 צפיות -
האם לאור התפשטות הקורונה מותר להתפלל בבית, ללא מניין?
מותר, במקרים רבים אף רצוי, ולעתים חובה ממש. כהוראת הרבנים ובעקבות הנחיות משרד הבריאות בעניין. הדבר תלוי האם בבית הכנסת שומרים על ההנחיות לגבי מספר המתפללים והצפיפות (יש חדרים קטנים, שגם 10 אנשים זה צפוף מדי..), האם אתה בקבוצת סיכון (כגון מעל גיל 65, מחלות רקע וכד'), כמובן שאינך במצב המחייב בידוד עפ"י הנחיות משרד הבריאות, ואינך סובל משיעול, חום (אפילו נמוך) ושאר מיחושים הקשורים לדרכי הנשימה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
967 צפיות -
האם איסור ריבית זה גם כשהלווה נותן מעצמו בלי שהמלווה ביקש?
נכון, איסור ריבית הוא להחזיר יותר מהסכום שלווה, ולא משנה מי מבקש את הריבית.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
64 צפיות -
אדם שהלווה לחבירו כסף ועבר זמן הפירעון ועדיין לא החזיר את החוב, האם יש איסור להזכיר לו על החוב?
כאשר לא יודע מה מצבו הכלכלי מותר להזכיר לו על החוב, האיסור של "לא תהיה לו כנושה" מדבר כשיודע שאין לו מה להחזיר. בכלל חשוב לדעת שהבעיה הלכתית של 'לא תהיה כנושה' אינה קיימת, גם כשאין ללווה כסף מזומן להחזיר, משום שיש ללווה נכסים שראויים למכירה שלפי ההלכה הוא חייב למכור כדי לפרוע את החוב. (באופן שיישאר לו גם לאחר מכירתם מקום לגור ואפשרות לחיות בתנאים מינימליים בהתאם לגדרי "מסדרים לבעל חוב").
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
452 צפיות -
כיצד אוחזים את הפת בברכה בסעודת שבת ביום?
לגבי אופן בציעת הכיכרות יש חילוקי דעות. כי מן הדין, מצד הכלל ש"אין מעבירין על המצוות", על האדם להעדיף לקיים את המצווה שבאה לפניו תחילה, ולכן יבצע על החלה העליונה בסעודת ליל יו"ט וכן בסעודת-שבת בבוקר (בשונה מסעודת ליל-שבת, בה נהוג על-פי הקבלה לבצוע מן החלה התחתונה, והבוצע מקרב אליו יותר את החלה התחתונה). אך למעשה בפועל, אנו נוהגים בכל סעודות שבת ויו"ט להניח את החלות צמודות זו לזו בצדם החלק, ותמיד לבצוע מהחלה הימנית, אלא שבשבת ביום החלה הימנית תהיה קצת מעל החלה השנייה.
לעמוד השאלה87 צפיות -
מצאתי יתוש מת על דפנות כוס שתיה חמה שהכנתי לשתות, מותר לי לשתות או שאני צריך לשפוך את המשקה שבכוס?
-
מתי אפשר לזרוק את הקליפות של הפירות של קדושת שביעית?
-
אשה שלא יכולה לקבל שבת מיד לאחר ההדלקה כיצד תנהג?
את נרות השבת יש להדליק סמוך לקבלת השבת, כדי שיהיה היכר שהודלקו לכבוד השבת. וניתן להדליקן החל מפלג המנחה. ואם הודלקו קודם לכן, יש לכבות את הנרות ואח"כ לחזור ולהדליקן ללא ברכה. כמו כן יש להקפיד לקבל את השבת בסמיכות להדלקת הנרות. במקום הצורך, כשהאשה נאלצת לבצע עוד כמה מלאכות לאחר הדלקת הנרות, יכולה להתנות שאינה מקבלת את השבת, אך בתנאי שתקבל את השבת "לאלתר", וכתבו הפוסקים שזמן זה הוא לכל היותר עד כ10 דקות מהדלקת הנרות. אך לכתחילה אין לסמוך על תנאי זה. וכשאינה יכולה לקבל את השבת לאלתר, תדליק נרות בברכה, ובעלה יקבל עליו את השבת לאלתר.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
56 צפיות -
האם בלילה לפני הברית (וואכנאכט) צריך שהתינוק יהיה בבית בו נאספים ואומרים את הזוהר?
-
האם מותר להניח תפילין בארון, בתא נמוך הקרוב לרצפה?
-
האם אין חשש של פיקוח נפש לצאת למבצעים, בעוד אומרים שהקורונה נמצאת בארץ וזה מאוד מסוכן?
כל זמן שאין הוראה מרשויות מוסמכות להימנע מזה, כנראה שזה לא מסוכן - עד היום ב"ה אין הדבקויות בארץ שלא ידוע עליהן ועל המקום בו נדבקו וכו'. מובן שלגבי אנשים הנמצאים ב'בידוד' יש הנחיות כיצד לקרוא עבורם מגילה וכד' ויש לעקוב אחרי הנחיות אלו.
לעמוד השאלה2582 צפיות -
האם אפשר להתפלל מנחה בערב שבת חנוכה אחרי הדלקת נרות חנוכה?
אפשר, אלא שהסדר הנכון הוא - אם לא יפסיד בגלל זה תפילה בציבור - להתפלל מנחה לפני הדלקת נרות.
לעמוד השאלה130 צפיות -
האם מותר לברך על הדלקת נרות חנוכה במבצעים כבר בצהריים?
לא, לפני פלג המנחה לא ניתן להדליק בברכה, למרות שנהוג להדליק בלי ברכה גם ביום.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
127 צפיות -
האם אומרים תחנון (במנחה) לאחר צאת הכוכבים?
-
האם מותר לרכוש רכב יד שניה בתשעת הימים?
אם הרכב נדרש לצורך עבודה, או שמחירו עלול לעלות משמעותית, אפשר.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
395 צפיות -
האם מותר ליהודי להשכיר רכב לגוי לכמה ימים, שאחד מהם הוא שבת, כאשר ברור שיסע ברכב שלי בשבת?
מותר להשכיר לגוי ויקח ממנו תשלום על כל הימים יחד ולא תשלום לפי יום, מאחר ואין חיוב שהחפצים של היהודי ישבתו, ואין כאן בעיה של שכר שבת כיוון שמקבל את הכסף של שבת בהבלעה יחד עם ימי החול.
לעמוד השאלה662 צפיות -
האם צריך לברך שהחיינו על ענבים טריים, אם אוכלים צימוקים במשך כל השנה?
כן, כיוון שאין טעמם שווה, וניכר בענבים חידושם מברך עליהם שהחיינו.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
604 צפיות -
האם מותר בשבת לכתוב מספרים על החול שבגינה?
מן התורה אסרו בשבת לכתוב כתב שמתקיים ונשאר קיים, אך חכמים אסרו כתיבה בשבת אף בדבר שאינו מתקיים, ולכן אסור לרשום בשבת על החול.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
301 צפיות -
מה מברכים על מסטיק?
-
אני רוצה לרכוש מוצר מסויים ב300 ש"ח, אפשר לשלם עליו רק במזומן, המוצר רחוק מאוד מהבית שלי, האם מותר לי לשלוח מישהו שגר קרוב שיקנה עבורי, ואשלם לו 350 ש"ח, שיהיה גם 50 ש"ח עבורו?
-
האם יש עניין לאכול תבשיל חדש במוצאי שבת?
-
האם מותר להדק את הקשר של הציצית בשבת?
-
מיחם שמערים ממנו ישירות על כוס עם חלב, האם הוא נהיה חלבי?
-
האם מותר לשחוט עופות רק לצורך לימוד, ואת העופות להשליך?
-
האם מותר להשליך לאשפה את נר ההבדלה או שטעון גניזה?
-
האם הדלקת נרות שבת היא אף חובת האיש?
תקנו חכמים להדליק את נרות השבת בסמוך לכניסת השבת, משום שלום בית (כדי שלא יכשלו בעצים ובאבנים), משום עונג שבת ומשום כבוד השבת. את מצווה זו תקנו חכמים לגברים ולנשים כאחד, אך יש לאשה עדיפות במצווה זו, מפני שהנשים מצויות בבית ועוסקות בצרכי הבית, וכן משום שבחטא עץ-הדעת כבתה האשה נרו של עולם, לכן כתיקון קבלה את הדלקת נר-שבת. אך רצוי שגם לבעל יהיה חלק בכך, ולכן יסדר את הנרות והגפרורים וכדומה. עיקר תקנת חכמים, היא להדליק נר אחד, שיאיר בעת הסעודה ובכל מקום שהולך בבית בשבת, אך כתבו הפוסקים, שכל אשה נשואה תדליק שתי נרות כנגד "זכור" ו"שמור". ורווח המנהג שבכל לידה מוסיפים עוד נר כנגד הנולד שיאיר מזלו. והכלל בזה, שמותר להוסיף אך אסור לפחות ממה שהורגלו. הרבי מעורר על-כך שכל בת ישראל שאינה נשואה תדליק נר שבת בברכה. ועדיף שתדליק לפני הדלקת האם. ואף ילדה קטנה ביותר, אפילו קודם גיל שלוש, אם יודעת לדבר ולברך, תדליק נר-שבת בברכה. וראוי שבפעם הראשונה תדליק ביו"ט כדי שתברך "שהחיינו", או שתלבש בגד חדש ותברך "שהחיינו" ותכוון גם על הבגד. כמו כן מעורר הרבי, שלפני הדלקת הנרות יפרישו כמה פרוטות לצדקה. וטוב שגם קטנה המדליקה תעשה כן קודם הדלקתה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
230 צפיות -
האם קיים איסור ריבית גם בפחות משווה פרוטה?
כן, איסור ריבית הוא כשמחזיר יותר ממה שלקח בהלוואה, גם אם הוסיף פחות משווה פרוטה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
382 צפיות -
האם מותר להכין עוגה לתשעת הימים שיש במתכון שלה מעט יין?
-
האם מותר לקנות צ'ק דחוי לעוד שלושה חודשים על סך 10000 ש"ח במחיר של 8000 ש"ח?
יש בזה בעיה של ריבית, ולכן ראוי לעשות בהיתר עיסקא, אלא אם כן הצ'קים אינם של המוכר והמוכר איננו לוקח עליהם אחריות כלל שאז מותר ללא היתר עיסקא.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
706 צפיות -
הכנתי חביתה והיא נשרפה מה מברכים עליה?
אם ראויה לאכילה - שהכל, אם איננה ראויה לאכילה לא מברכים עליה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
223 צפיות -
האם מותר לילדים בשנת שמיטה לשחק עם גלעיני משמש - גוגואים, כשהמשמש קדוש בקדושת שביעית?
מותר, אין קדושת שביעית בגרעינים אם אינו מתכוון להשתמש בהם לאכילה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
478 צפיות -
באם אמרתי כמה מילים בשמונה עשרה בצורה קטועה ולא מדויקת, האם אני חייב לחזור על תפילת שמונה עשרה?
לא, אם לא דילג על ברכה שלימה או חתימה של ברכה וכדומה אלא רק לא דייק בכמה מילים באמצע הברכות יצא ידי חובת התפילה ואינו צריך להתפלל שנית.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
341 צפיות -
האם מותר להתיר נדרים בלילה?
אף שבית דין לא דנים בלילה, התרת נדרים מותר לעשות בלילה, ואין זה נחשב כדין בבית דין.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
1005 צפיות -
האם מותר לבן דוד לדבר עם בת דודה שלו?
-
פרטתי דולרים אצל יהודי והוא כנראה עשה טעות בחישוב ונתן לי יותר, האם מחובתי להראות לו שטעה ולהחזיר לו את ההפרש?
-
האם יש איזו בעיה הלכתית להזמין תור במרפאה כאשר אינו יודע בשעת ההזמנה אם עדיין יזדקק לרופא כשיגיע הזמן שנקבע?
בתור שנקבע זמן רב מראש - מותר, שכן הדבר מקובל וידוע כי לא כל מי שקובע, מגיע. אמנם ככל שמתקרב זמן התור, ברגע שיודעים שאין אפשרות או צורך להגיע, יש לבטל את התור על מנת לאפשר למרפאה לתכנן כראוי את הזמן או לקבוע למישהו אחר.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
101 צפיות -
האם מותר לדבר בשבת על מלאכות לצורך מצווה?
האיסור לדבר על מלאכות הוא רק בדברי חולין, אך כשלצורך מצווה צריך לדבר דווקא בשבת - מותר. אולם אם אין צורך בתכנון זה דווקא בשבת, אין לדבר עד לאחר השבת, כי אין אמירתו מועילה למצווה, ולכן לא ידבר על כך בשבת, אלא אם כן הדיבור יזרז אותו יותר לעשות המצווה ובמקרה זה יהיה מותר לדבר ע"כ. כמו כן מותר בשעת הצורך, לדבר דיבורי חול בעסקי צרכי מצווה, כגון לערוך מגבית, בה יתחייבו לתרום לצדקה או לבית כנסת. יש שכתבו להימנע מהזכרת סכום כספי, כשעורכים "מי שברך" לעולים לתורה, אך למעשה המנהג להקל בזה, כי זהו צורך מצווה.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
281 צפיות -
אני עובד במשמרת לילה כל הלילה, מתי אני צריך ליטול ידיים ולומר ברכות השחר?
-
אני רואה עט יפה אצל חברה, וברצוני לקנות אותו ממנה, יש בכך איסור של 'לא תחמוד'?
אם זה נעשה בהסכמה מלאה וללא הפעלת לחצים - אין בעיה, האיסור הוא כשבעל החפץ לא מעוניין למכור ומפעילים עליו לחץ שימכור.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
413 צפיות -
צריך לברך שהחיינו על נקטרינה אם כבר בירכתי לפני כמה ימים על אפרסק?
צריך, אלו מינים שונים, במראה, במרקם וגם בטעם. אפילו על זנים שונים של אותו פרי צריך לברך.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
686 צפיות -
האם מותר להאכיל חיות קליפת בננה קדושת שביעית?
-
האם מותר לעשן ביום כיפור?
-
אדם שבטעות הוציא את הטלית ללובשה לפני ששם גארטל, האם יכול לעצור עם לבישת הטלית ולהשים גארטל?
גרטל אינו חובה מן הדין. לכן יתעטף בטלית ואחר כך ילבש את הגרטל, שלא יעביר על המצוות.
לעמוד השאלההרב שי שמעון כהן
502 צפיות
רבנים נוספים

הרב משה קורנווייץ
תכני הרב:
244 עלונים, 89 Courses, 2 חדשות, 14 מאמרים, 1 תוכן רבראה עוד >

הרב מנחם כהן
תכני הרב:
198 עלונים, 16 Courses, 3 חדשות, 8 מאמרים, 5 שו"ת מורחבותראה עוד >

הרב מיכאל שלמה אבישיד
תכני הרב:
190 עלונים, 4 Courses, 1 מאמרראה עוד >

הרב דניאל גראבסקי
תכני הרב:
165 עלונים, 1 Courseראה עוד >

הרב יוסף יצחק זלמנוב
תכני הרב:
64 עלונים, 20 מאמריםראה עוד >

הרב שלמה יצחק פראנק
תכני הרב:
109 עלונים, 3 Courses, 7 מאמריםראה עוד >

הרב יצחק איתן מזרחי
תכני הרב:
81 עלונים, 33 מאמריםראה עוד >

הרב יהושע ליפש
תכני הרב:
87 עלונים, 6 Coursesראה עוד >