שמעתי שיש דין הפסק במעשה בין הברכה לשתיה, אבל מזיגה מהכוס אחרי שברכתי ולפני ששתיתי אינה נקראת הפסק במעשה, ואני שואל מהי ההגדרה של הפסק במעשה?
הפסק הוא כאשר עושים דבר שאיננו מצורכי האכילה או השתיה.
מקור:
- סדר ברכת הנהנין פ"ט ס"ב

הרב משה קורנווייץ
לכל השו"ת
הפסק הוא כאשר עושים דבר שאיננו מצורכי האכילה או השתיה.
מקור:
הרב משה קורנווייץ
פעולות שאלה ותשובה
מעיקר הדין, ניתן לברך על ראיית אילן אחד בלבד. אך אם יוצא למקום בו מצויים אילנות עדיף שילך למקום שידוע לו שיוכל לברך על ראיית שתי אילנות. אבל אם רואה אילן אחד בפעם הראשונה, לא ימתין ויימנע מן הברכה כדי לברך במקום אחר שיש בו שתי אילנות.
לעמוד השאלההרב מנחם מענדל הלפרין
יש בזה מחלוקת הפוסקים. ואף שמדברי אדמו"ר הזקן נראה שיכול לברך, מכל מקום לכתחילה עדיף שישמע מאדם אחר ויכוון לצאת ידי חובה.
לעמוד השאלההרב אייל פלד
גם גר אומר שעשה ניסים לאבותינו. מאחר שנכנס תחת כנפי השכינה אין הפרש ביננו לבינו, וכל הניסים שנעשו - כאילו לנו ולו נעשו.
לעמוד השאלה