דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם אפשר להיכנס עם תינוקת בת פחות משנתיים לבית עלמין?

אין שום מקור לאיסור בשולחן ערוך ופוסקים, אבל מקובל לא להביאם לשם אם אפשר.

הרב מיכאל שלמה אבישיד

הרב מיכאל שלמה אבישיד

רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 643 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מי שסיים לשבת שבעה בחנוכה או שיום השלושים שלו חל בחנוכה, האם עליו ללכת לבית העלמין?

    יש דעות שאין ללכת לבית עלמין בחנוכה, אלא רק לפני חנוכה או אחרי חנוכה. לעומת זאת ישנם פוסקים רבים שמתירים. לענין הקמת מצבה בחנוכה, לכולי עלמא אוסרים בגלל שאז מספידים את הנפטר ודבר זה אסור בחנוכה.

    לעמוד השאלה
    הרב ברוך בועז יורקוביץ'

    הרב ברוך בועז יורקוביץ'

    רב קהילת חב"ד-לוד, אב"ד "היכל ליובאוויטש" וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    883 צפיות
  • האם מותר לבקר בבית החיים בחודש ניסן?

    נפסק להלכה שאין אומרים "צידוק הדין" בחודש ניסן. כמו כן נהגו של להספיד בחודש ניסן. לגבי עלי'ה לבית החיים, לא נפסק בפירוש בפוסקים, אלא בספרי המנהגים. יש שהביאו שמנהג האשכנזים בירושלים לעלות לביה"ח גם בחודש ניסן, ויש שהביאו כך ממנהגי מרוקו ועוד. אמנם למעשה, כתבו רבים מהאחרונים, כולל הספרדים, להימנע מכך אף לצורך אזכרה ויארצייט, וכן הורה כ"ק אדמו"ר מה"מ לרבנית קרסיק ע"ה ועוד. הטעם המובא הוא לפי שהדבר מעורר בדרך כלל לבכי, צער וכד'. לגבי ביקור בקברי צדיקים, רואים שהרבי מה"מ ביקר ב'ציון' גם בחודש ניסן (אף שאין זה דומה לכל ביקור בקברי צדיקים ואכמ"ל), וכן בב' ניסן עולים לציון הרבי רש"ב, וכן מצינו שנוהגים במקומות רבים - ובפשטות הטעם להיתר הוא שאין בביקורים אלו משום צער ומספד. במקרה שיש צורך מיוחד לבקר דווקא בחודש ניסן, כגון שלא יתאפשר בזמן אחר - מאחר והדבר אינו אסור מעיקר הדין, נראה שאפשר, אך יזהרו במיוחד מלעורר עניינים של בכי והפך השמחה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1372 צפיות
  • האם מותר לכהן להיכנס לבית קברות של גויים?

    לכתחילה נכון שלא יכנס לבית קברות של גויים.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    644 צפיות
  • האם יש עניין שלא לנגב ידיים אחרי הנטילה ביציאה מבית עלמין?

    נוהגים שאחר נטילת הידיים כשחוזרים מבית עלמין אין מנגבים אותן, אלא מניחים את הידיים רטובות עד שיתייבשו מעצמן. וכתב הבן איש חי שאין זה משורת הדין אלא עושין כן כדי שלא יסיחו דעתם מזכרון המות, ולכן אם הוא בחורף שקר מאוד וקשה להשאיר את ידיו ללא ניגוב - רשאי לנגבם.

    לעמוד השאלה
    הרב שרגא נתן דהן

    הרב שרגא נתן דהן

    דיין ומו"צ בבית שמש וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    2701 צפיות
צור קשר בוואטסאפ