האם יש איסור ע"פ התורה לתרום איברים לאחר הפטירה?
סוגיא זו סבוכה ביותר, ועומדים לנגדנו שתי שאלות: א. קביעת רגע המוות - שבזה הסכמת רוב מנין ובנין של הפוסקים סבורים כי מוות מוחי איננו מוות (או עכ''פ איננו ראי' מספיקה למוות), ולכן הנוטל אבר מאדם במצב כזה הרי הוא רוצח. ב. האם מותר להשתמש באברים של מתים, כי מכיון שהתורה צוותה "ואל עפר תשוב", הופך גוף המת להיות דבר האסור בהנאה, ובזה נסתפקו הפוסקים מתי הצורך באבר נחשב לפיקוח נפש ומתי לא. (במת גוי יש יותר היתר ואכמ''ל). - כל זה בקיצור נמרץ.
מקור:
- ראה בהרחבה באינצקלופדיה הלכתית רפואית של פרופ’ אברהם שטיינברג חלק ג’