דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

10 תוצאות

  • המסופק האם ברך ברכה אחרונה כיצד ינהג?

    על ברכות דרבנן חל הכלל "ספק ברכות להקל" ולכן לא יברך, אולם מי שאכל לחם לשובע, שחייב הוא בברכת המזון מן התורה, ומסופק הוא האם בירך, כיוון שספק דאורייתא לחומרא, לכן עליו לברך ברכת המזון מספק. אלא שכשמברך ברכת המזון מספק יברך יחד עמה אף את ברכת "הטוב-והמטיב", על אף שהיא מדרבנן, כיוון שתקנת חכמים היא שבכל פעם שמברך ברכת-המזון יברך ארבע ברכות.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    112 צפיות
  • בטעות ברכתי ברכה לבטלה, מה עלי לעשות?

    יש לומר 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד'.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    183 צפיות
  • התחלתי לברך ברכה ראשונה על מאכל ולפני שסיימתי אותה נזכרתי שכבר ברכתי, מה עלי לעשות?

    צריך להפסיק ולומר ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    153 צפיות
  • אדם שבירך על בננה בטעות בורא פרי העץ, צריך לחזור ולברך האדמה?

    אין חוזרים, משום שיש דעה לפיה מברכים על בננה ברכת העץ, וספק ברכות להקל.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    378 צפיות
  • בירכתי על המחיה במקום ברכת המזון צריך לברך שוב?

    כיון שבברכת על המחיה לא מוזכר עניין הברית והתורה, והדין הוא שאדם שבירך ברכת המזון ולא הזכיר ברית ותורה לא יצא ידי חובתו, לכן כשבירך על המחיה לא יצא וצריך לברך שוב ברכת המזון.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    933 צפיות
  • כאשר יש לי ספק האם כבר ברכתי שהכל נהיה בדברו או לא ברכתי, מה הדין?

    כיוון שיש ספק, הכלל הוא ספק ברכות להקל, ולכן אין לברך מספק.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין // לדף הרב

    101 צפיות
  • האם תמיד כשיש לי ספק בברכות ראשונות (כגון שאיני יודע האם מברכים על מאכל מסוים בתוך הסעודה) יש להקל?

    לא בכל מקרה אומרים ספק להקל. אלא רק במקרה שיש ספק אמיתי כגון מחלוקת בין הפוסקים. במקרה שרק לך יש ספק אין זה ספק, אלא צריך לברר מהי ההלכה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    דיין, ומורה-צדק, חיפה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    305 צפיות
  • מי שנזכר לאחר האכילה שלא בירך כיצד ינהג?

    נחלקו הפוסקים אודות מי שנזכר בתום אכילתו שלא ברך ברכה-ראשונה, האם ברכה-ראשונה הנאמרת לאחר האכילה נחשבת כ"ברכה לבטלה", יש שמדמים זאת לברכת-המצוות וסוברים שניתן לברך את הברכה-הראשונה רק קודם הנאה ולא לאחריה, אולם יש הסוברים שניתן להשלימן אף לאחר האכילה או השתייה, ולמעשה, הנזכר שלא ברך לאחר שסיים לאכול או לשתות, לא יברך רק על מה שאכל או שתה בלבד, כי "ספק ברכות להקל", אלא טוב שיאכל עוד מעט מן המאכל או המשקה ויברך עליו, ויכוון גם על מה שכבר אכל או שתה, ובכך ייצא לכל הדעות.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    25 צפיות
  • מי שלא זוכר אם ברך שהחינו על פרי מה יעשה?

    או שאדם אחר מברך שהחיינו ומוציא אותו, או שלא מברך שהחיינו.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    507 צפיות
  • אדם שבירך על בורקס בטעות המוציא, האם יש לתקן ולשוב לברך בורא מיני מזונות?

    לא, כאשר מדובר במאפה מזונות, יצא ידי חובה בדיעבד בברכת המוציא.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר // לדף הרב

    699 צפיות
צור קשר בוואטסאפ