
לכל הרבנים

מכון הלכה חב"ד
מכון הלכה חב"ד
תכני הרב:
1 Courseשאלות ותשובות
-
אדם שהתחיל לאכול לפני שספר ספירת העומר, האם צריך להפסיק את סעודתו?
אין אוכלים אפילו סעודה קטנה, החל מחצי שעה קודם השקיעה, עד שיספור ספירת העומר. סעודת עראי - דהיינו, מיני מזונות או לחם - פחות מכביצה (56 סמ"ק) וכן פירות, ירקות, בשר, מותר לאכול. לשתות מותר, ללא הגבלה. שכח והתחיל לאכול, אם התחיל לפני השקיעה אין צריך להפסיק, ואם התחיל לאחר השקיעה, צריך להפסיק ולספור באמצע סעודתו. אם מעמיד שומר שיזכיר לו לספור, מותר לו לאכול בתוך החצי שעה שלפני השקיעה. ולמעשה מקלים לסמוך על שומר לעניין אכילה גם לאחר צאת הכוכבים.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
258 צפיות -
האם מותר לטוס כעת מארה"ק לשכונת המלך בה נראה שהמצב קשה יותר מבחינת הנגיף, או לטוס כעת לארה"ק כדי להישמר יותר?
אדמו"ר הזקן פוסק בשו"ע: "דבר בעיר אל יהלך אדם באמצע הדרך מפני שמלאך המות מהלך באמצע הדרכים, הואיל ונתנו לו רשות לעבור, ויש לברוח בתחלת הדבר, ואם לא ברח בתחלתו לא יברח בסופו, אלא יחביא עצמו במסתרים ולא יתראה בשוק מפני המזיקים כמו שכתוב "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר:" מכאן ברור, כי במצב הנוכחי, הרי שהדרך הנכונה היא להישאר כל אחד במקומו, גם אם הכוונה לטוס למקום בטוח יותר, שהרי גם הדרכים, הטיסה במטוס יחד עם אנשים אחרים, הן בחזקת סכנה, ואין להכניס עצמו לחשש כזה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
614 צפיות -
האם זה בסדר להדליק כמה מנורות של בני הבית אחד ליד השני?
כאשר כמה מנורות מונחות אחת ליד השניה יזהר לעשות רווח ביניהם, שיהיה ניכר כמה נרות מדליקים באותו לילה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
543 צפיות -
האם מותר בשבת לקלף יבלת מהגוף?
-
מותר בשבת לעשות סימנייה בספר לצורך הלימוד של יום ראשון?
מותר לתת סימנייה בספר כדי לזכור היכן אוחז בספר לצורך המשך קריאה אחרי שבת, ואין בזה משום מכין משבת לחול. כמו כן, קיפול הדף בקצה העמוד לסימן היכן אוחז בספר – מותר.
לעמוד השאלהקיפול בשבת14 צפיות -
האם יש ענין במכירת חמץ לתת לרב שכר טרחה?
-
האם נוהגים לשטוח עשבים בבית הכנסת בחג שבועות?
אף שבשולחן ערוך אדמו"ר הזקן מובא מנהג זה, והובא גם בלוח כולל חב"ד, ב770 וכן בקהילות רבות של אנ"ש לא נהגו לשטוח עשבים בבית הכנסת.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
517 צפיות -
כיצד ניתן לקיים השנה - תשפ"א - את מנהג ישראל שכל אחד יעלה לתורה בשמחת תורה?
מאחר ותנאי המקום והזמן אינם מאפשרים פיצול למניינים נוספים, קריאה כמה פעמים וכו' - הרי שהעצה היא כפי שנהוג בבית רבינו [ובכך נרוויח גם את עניין ההתקשרות ל'תל תלפיות' בפרט השנה שרבים מאד אינם יכולים לעלות ליראות וכו']: עולה אחד יעלה ויברך ע"י ספר התורה, ואילו כל שאר הציבור, יצטרפו כל אחד לעליה (כהנים ולוויים יחד עם הכהן והלוי, וישראלים - עם שאר הקרואים), ויברכו את ברכות התורה. (יש לציין כי המנהג שנוהגים בשנים האחרונות, לזרוק גארטל וכד' שנגע בס"ת לעבר העולים במקומם - אינו מוסיף מבחינה הלכתית, ולא נהגו בו במהלך עשרות השנים במעמד הרבי מה"מ). לכבוד שמח"ת גם מי שאינו רואה ואינו יכול לראות בפועל את הכתב שבס"ת - כגון במנייני מרפסות ובתים - יכול לעלות לתורה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
544 צפיות -
מהם מנהגי ימי התשלומין שאחר חג שבועות?
א. תחנון: אין אומרים תחנון עד יום י"ב סיוון. בקריאת שמע שעל המיטה של ליל י"ג סיון אומרים תחנון. ב. החלטות טובות: כל ימי התשלומין מסוגלים ביותר לקבל החלטות טובות ולקיימן בפועל בכל הקשור ללימוד התורה, החל בשמירת השיעורים הקבועים של חת"ת ורמב"ם וגם בשמירת השיעורים של כאו"א לפי עניינו. ג. כינוס תורה: הוראת כ"ק אד"ש: נוהגים לערוך "כינוסי תורה" לאחרי ובסמיכות לכל אחד משלשת הרגלים. ובמיוחד חג השבועות, שלהיותו "זמן מתן תורתנו" הרי זה הזמן הכי מתאים לעריכת "כינוסי תורה".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1580 צפיות -
האם מותר ללבוש בגד מכובס בתשעת הימים, לכבוד שבת?
-
מתי יש לערוך סעודת משיח בשביעי של פסח ביום שישי?
יש להתחיל לכתחילה את הסעודה לפני שעה עשירית, כדי שיוכל לאכול סעודת שבת לתיאבון אך אם לא התחיל יכול להתחיל גם יותר מאוחר. מפסיקים לאכול לפני השקיעה וניתן להמשיך בניגונים ואמירת מאמר, ורק אחר כך לברך ברכת המזון. בברכת המזון, מזכירים רק 'יעלה ויבא' של יום טוב ואין אומרים 'רצה'. במקום שיש מי שבקי בדיני 'פורס מפה ומקדש', ומעוניינים להמשיך ב'סעודת משיח' - ניתן להתחיל את הסעודה, גם בסמוך לשקיעת החמה, לעשות ''פורס מפה ומקדש'' ולהמשיך בסעודת משיח גם אחרי שקיעת החמה וצאת הכוכבים. בברכת המזון אומרים, את ההוספות של שבת ושל יום טוב.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
840 צפיות -
מותר להוציא ספר תורה ולקרוא בו כשישנם פחות ממניין אנשים?
אין קוראים בתורה אם אין עשרה, אולם בישוב שאין בו מניין בדרך כלל, בכדי שלא תשכח חובת הקריאה - ניתן להוציא ספר תורה ולקרוא בו ללא ברכה ומבלי להעלות אנשים אלא אחד יקרא כל הקריאה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
220 צפיות -
האם אבי הבן מברך שהחיינו בפדיון הבן בספירת העומר?
אף שבספירת העומר נהוג שאין מברכים שהחיינו מלבד בשבת, כשחל פדיון הבן בימי ספירת העומר יברך שהחיינו ולא יפסיד את המצווה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
772 צפיות -
האם נוהגים ללבוש בגדי שבת בהדלקת נרות חנוכה?
נוהגים להדליק בכובע ובלבושים הרגילים, והנשואים בחגירת גארטל אבל לא בלבושי שבת ויו"ט.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1218 צפיות -
אדם שהדליק את החנוכייה במקום שיש רוח, האם צריך לחזור ולהדליק שוב?
אם הדליק מלכתחילה במקום שיש רוח והחנוכיה כבתה, צריך לחזור ולהדליק בלי ברכה, בפועל אנו מחמירים שגם אם הדליק במקום שאין רוח וכבתה בתוך החצי שעה חוזר ומדליק.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
58 צפיות -
האם מותר לגזוז ציפורניים בתשעת הימים, בקביעות שתשעה באב חל ביום חמישי?
בקביעות כזו, שבה ראש חודש ביום רביעי, ות"ב בחמישי: לא נוטלים בראש חודש, לא נוטלים ביום חמישי מצד כבוד השבת, ואין נוטלים לכתחילה במהלך השבוע שחל בו ת"ב. לכן מותר ליטול ציפורניים רק בערב שבת חזון ובערב שבת נחמו (מלבד לצורך מצווה או צורך גדול).
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1991 צפיות -
האם בשבת שלפני ראש השנה אומרים את כל התהילים לפני התפילה?
אכן, שבת לפני ראש השנה היא שבת מברכים חודש תשרי ואומרים את כל התהילים בהשכמה, אלא שאין מברכים את החודש כדי לבלבל את השטן והקב"ה עצמו מברכו.
לעמוד השאלה1131 צפיות -
מהי ההפטרה כשערב ראש חודש חל בשבת?
ערב ראש חודש שחל בשבת, מפטירין "ויאמר לו יהונתן מחר חודש". באמירת 'שנים מקרא ואחד תרגום' יש לקרוא את הפטרה זו וגם את הפטרת פרשת השבוע.
לעמוד השאלה258 צפיות -
נולדתי בשעות הבוקר והערב הוא ליל יום הולדתי ה-13, האם אוכל כבר מהלילה לעלות חזן או רק בבוקר?
-
האם מותר בשבת לנגוע בתמונות, או באלבום תמונות?
תמונות לא מוקצה בשבת. ואלבום תמונות לא מוקצה בשבת. אלבום תמונות עם כיתוב מתחת לתמונות, יש להחמיר לא לקרא את הכיתובים בשבת.
לעמוד השאלה675 צפיות -
האם מותר לענות אמן כשאוחז באמצע הברכה של קידוש לבנה?
שמע קדיש בזמן אמירת הברכה (אחרי המילים "ברוך אתה ה'.. וברוח פיו כל צבאם") - יענה בקדיש על אמן יהא שמיה רבה ואמן על המילים דאמירן בעלמא ואמרו אמן, אך לא על שאר אמנים שבקדיש. אם אמר לו חברו 'שלום עליכם' לא יענה 'עליכם שלום'. כאשר אומר את המילים הראשונות בברכה ("ברוך אתה ה'.. וברוח פיו כל צבאם"), וכן כאשר אומר את חתימת הברכה ("ברוך אתה ה' מחדש חודשים") - לא יענה כלל. אם ענה 'אמנים' המותרים סמוך לחתימת הברכה - יתחיל שוב מהמילים "שהם עתידים", כי צריך לומר מעין (תוכן) החתימה סמוך לחתימה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
332 צפיות -
האם מותר ללבוש בגד חדש בתשעת הימים?
אין ללבוש בגד חדש, גם אם הוא לא בגד חשוב. ואף לכבוד שבת אין לחדש.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
2145 צפיות -
מי שלא התפלל מעריב וצריך להשלים תפלתו בשחרית פעמיים איזו מבניהם נחשבת כתפלת התשלומין?
התפלה הראשונה שמתפלל הינה התפלה המחויבת, כגון שכח ערבית, בבוקר מתפלל את תפלת שמונה עשרה פעמיים, כשהראשונה הינה לשם חובת שחרית ואילו השנייה היא בתורת תשלומין.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
540 צפיות -
מהם דיני ומנהגי ראש חודש?
1. אין נוטלים ציפורניים למעט כשראש חודש חל בערב שבת, אך אם הציפורניים מהוות חציצה לנטילת ידיים מותר ליטלם. 2. לא מסתפרים בראש חודש ואפילו כשחל בערב שבת, ילד שמלאו לו שלוש שנים בראש חודש יש לערוך את התספורת מיד אחרי ראש חודש. 3. אין אומרים תחנון בראש חודש ובמנחה שלפניו, אך בקריאת שמע במוצאי ראש חודש אומרים וידוי. 4. מצוה להרבות בסעודת ראש חודש ויוסיף לפחות תבשיל אחד לסעודתו, טוב לקבוע סעודתו על פת בראש חודש אע"פ שאין חובה בדבר יש בזה משום מצוה. 5. נהגו הנשים להימנע מעשיית מלאכה בראש חודש, המלאכות שנהגו שלא לעשות הן מלאכות כבידות אך מלאכות הבית מותרות וכן יכולות לעבוד לפרנסתן, אישה שלא נהגה במנהג זה ראוי שתקבל על עצמה שלא לעשות לפחות מלאכה אחת בראש חודש. 6. המנהג ללמוד בראש חודש פסוק אחד או יותר מפרק התהילים האישי עם פירוש רש"י ואפשר להוסיף פירושים נוספים, באופן אשר במשך השנה לומדים את כל הפרק. 7. נהגו שלא ללכת לבית החיים בראש חודש.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
3405 צפיות -
האם מותר לצאת בשבת עם מסיכת הגנה מקורונה לרחוב במקום שאין עירוב (או מי שאינו מטלטל גם במקום שיש עירוב)?
מאחר וחובשים מסיכה מטעמי שמירה על הבריאות, היא נחשבת כלבוש ומותר ללכת ברשות הרבים כשהיא על הפנים. במקרה זה יש להזהר במיוחד שלא להוריד אותה מהפנים ולטלטל אותה מחוץ לרשות היחיד.
לעמוד השאלה2343 צפיות -
מה יעשה אדם שההליכה לבית הכנסת ביום כיפור, תגרום שלא יצליח לצום?
מצוות היום העיקרית – היא התענית. ולכן, מי שההליכה לבית הכנסת גורמת לו לחולשה כללית, ובעקבות זאת יתכן שלא יצליח לצום את כל הצום – עליו להישאר בביתו, כדי שיצליח לצום.
לעמוד השאלה981 צפיות -
האם השנה, לרגל המצב עם התפשטות נגיף הקורונה, יש הקלות בקשר לצום שבעה עשר בתמוז?
הבריאים(אף בבידוד, למעט מקרים מיוחדים) צמים כרגיל. כאשר מדובר בחולים, או מי שחש סימפטומים, או נמצא בקבוצת סיכון ובמצב שיש חשש שנדבק ח"ו, הרי שאין לצום. במקרים ספציפיים - מובן שיש לשאול רב באופן אישי (כולל במוקד הטלפוני).
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
964 צפיות -
האם אומרים תחנון בחודש סיון?
-
האם מותר ללבוש בגד חדש בתשעת הימים, לכבוד שבת?
אין ללבוש בגד חדש, גם אם הוא לא בגד חשוב. ואף לכבוד שבת אין לחדש.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
2557 צפיות -
היכן המקום הטוב ביותר שהילדים ידליקו את החנוכיה?
לגבי מקום ההדלקה של הילדים, לשון כ"ק אד"ש: "כדאי ונכון שבפתח חדר הילדים תהיה גם מנורת (והדלקת נר) חנוכה (נוסף לכך שבודאי יסבירו להילדים התוכן והמשמעות דהדלקת נרות חנוכה, בסגנון המובן להם) שעי"ז יתוסף יותר בענין החינוך, הן בנוגע לילדים, שכאשר רואים את מנורת החנוכה בפתח החדר שלהם, נעשה רושם חזק יותר בנפשם כו', והן בנוגע להחדר "מקדש מעט", ע"ד ומעין ומרמז על חינוך ביהמ"ק בחנוכה".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1052 צפיות -
האם יש עניין שכל משפחה תהיה לה סוכה בעצמה?
אף שמעיקר הדין יכול לאכול בסוכתו של חברו. הרי מכיוון ש"תשבו כעין תדורו", טוב להשתדל שתהיה לכל משפחה סוכה פרטית לעצמה, ע"ד ביתה הפרטי, ובפרט שעשיית הסוכה הינה מצווה – ומצווה בו יותר מבשלוחו.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1086 צפיות -
האם מותר להשתמש בג'ל חיטוי אלכוהולי בשבת?
יש להשתמש בנוזל (קיימים תכשירי חיטוי אלכוהוליים בנוזל). אולם בכלל עפ"י הנחיות משרד הבריאות, שטיפה יסודית במים וסבון, עדיפה על ג'ל חיטוי, כך שאפשר להשתמש בסבון נוזלי כבכל שבת - למעט מי שקיבל הנחיה רפואית אחרת.
לעמוד השאלה2815 צפיות -
כיצד ינהג מי ששוהה בבידוד עקב החשש לקורונה לגבי תפילה בציבור?
מובן שאסור לו לצאת מביתו להתפלל בבית הכנסת. ישתדל להתפלל בשעה שהציבור מתפללים, ויכוון שכולל תפילתו בתפילת הרבים. לגבי שמיעת חזרת הש"ץ, קדושה, קדיש וברכו - אם שומע דרך טלפון וכד', יכול לענות עם הציבור, אף שאינו מצרף למניין ואינו יוצא ידי חובה. לגבי שמיעת קריה"ת - זה לא יועיל, אלא אם גר במקום שבו ע"י פתיחת החלון שומע את הקריאה עצמה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1280 צפיות -
תושב ערי הפרזות העולה לירושלים, כיצד ינהג לגבי פורים?
א. תושב ערי הפרזות ("בן עיר") שיצא מביתו לירושלים ("כרך") לפני ליל י"ד, או אפילו בליל י"ד לפני עלות השחר, והתכוון להמשיך לשהות בירושלים עד לאחר עלות השחר של יום ט"ו - הפך דינו להיות כ"בן כרך", וצריך הוא לקיים את כל מצוות היום יחד עם תושבי ירושלים ביום ט"ו. גם אם חזר לביתו ביום ט"ו לפני שקיים את מצוות היום, נותרה עליו החובה לקיימן באותו יום. ב. הגיע לירושלים לפני עלות השחר של יום י"ד וכוונתו היתה לחזור לביתו לפני עלות השחר של יום ט"ו, בין אם אכן חזר לביתו, ובין אם בפועל החליט להמשיך להישאר בירושלים - יקיים את מצוות היום בי"ד בברכה. וראוי שיקיימן גם בט"ו, אך לא יברך על קריאת המגילה. ג. היה בעירו בעלות השחר של יום י"ד, התחייב לקיים את כל מצוות היום ביום י"ד. ואם לאחר מכן יצא לירושלים על מנת לשהות שם בעלות השחר של יום ט"ו - ישנה מחלוקת ראשונים האם צריך לקיים שוב את מצוות היום בט"ו, ולכן יקיימן שוב מספק, אך לא יברך על קריאת המגילה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
410 צפיות -
האם גם במנחה אומרים לדוד ה' אורי וישעי?
-
מהם הדינים המיוחדים לליל הסדר החל במוצאי שבת קודש?
בתפילת ערבית של מוצאי שבת מתחילים שיר המעלות. ח"ק וברכו, ברכות ק"ש, וק"ש. ח"ק, תפלת עמידה של שלוש רגלים ומוסיפים ותודיענו. הלל שלם, ק"ש, עלינו. גם המתפלל ביחיד אומר הלל בברכה. שכח לומר ותודיענו: אם נזכר לפני תחימת ברכת מקדש ישראל והזמנים, יאמר "ותודיענו" במקום שנזכר, וימשיך בתפילתו. אך אם כבר הזכיר את שם ה' שבחתימת הברכה – אינו חוזר. נשים שאינן מתפללות ערבית (וכן אדם הרוצה לעשות מלאכה (המותרת ביו"ט) לפני התפילה) יאמרו "בָּרוּךְ הַמַּבְדִּיל בֵּין קֹדֶשׁ לְקֹדֶשׁ" (בלא שם ומלכות), ורק אח"כ יהיו מותרות בהדלקת נרות יו"ט ובהכנה לסדר. סדר הקידוש – יקנה"ז, כמפורט בהגדה. אין מברכים על הבשמים. לברכת "בורא מאורי האש" אין מקרבים את הנרות, אין מאחדים את השלהבות שלהם ואין מביטים בציפורניים, אלא רק מסתכלים בנרות בעת הברכה. בברכת "אשר גאלנו" שבסיום ההגדה, אומרים "מן הפסחים ומן הזבחים".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
515 צפיות -
אם יש לי פרי שברכתו האדמה ופרי שברכתו העץ, אבל הפרי שברכתו האדמה חביב עלי יותר, על מה עלי לברך קודם?
בדרך כלל טוב להקדים את ברכת העץ לפני ברכת האדמה, אך במקרה זה שפרי האדמה חביב עליו יותר, יברך עליו ואחר כך על פרי העץ.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
206 צפיות -
האם בשבת שובה טובלים את החלה בדבש?
בשבת שובה בברכת המוציא טובלים את החלה בדבש, ומקפידים שיהיה מלח על השולחן.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
790 צפיות -
מהי ההגדרה של אכילה ושתיה לשיעורים, למי שנפסק לו לנהוג כך ביום הכיפורים?
אם ניתן להסתפק בשתי'ה בלבד, כולל של משקאות מזינים ומחזקים, מה טוב. אין חובה לשתות מים דווקא. מבחינת כמות - אכילה היא 30 סמ"ק, יש לשים לב שזו מידת נפח ולא משקל, ולכן יש למדוד אותה בכלי מדידה (כגון בקבוק של תינוקות). שתיה - לאדם רגיל כ40 סמ"ק, אדם שפיו קטן מהממוצע - 35 או 30, ניתן למדוד את השיעור לכל אדם ע"י מילוי הפה במים בלי "לנפח", או למלא צד אחד לגמרי. ההפסקה בין אכילה לאכילה ובין שתי'ה לשתי'ה צריכה להיות של 9 דקות, במידה ודרושה אכילה או שתיה רצופה יותר, הרי שניתן לצמצם כל פעם בדקה עד 4 דקות. גם אם צריך לאכול / לשתות יותר מכך, אם ניתן יעשה הפסקה של 2 דקות באכילה וחצי דקה בשתי'ה בין השיעורים. אכילה ושתיה נחשבות בנפרד, אלא אם המשקה הוא רוטב או תוספת למאכל, שאז נכלל בשיעור של המאכל הן לכמות והן להפסקה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
844 צפיות -
מתי מחליפים את בגדי השבת בתשעה באב שחל במוצאי שבת?
-
מה עושים לגבי קריאת התורה כאשר יש מניין אך אין ספר תורה, ומה עושים כאשר יש ספר תורה, אך לא התקבץ מנין?
במצב הנוכחי, כאשר אין ספר תורה - כתבו הפוסקים שיקראו מתוך חומש, ויקראו זאת באופן שאחד קורא בקול והשאר מקשיבים. (חשוב לציין שהדבר אינו שייך במניין קבוע שאין להם ס"ת, אלא רק במצב זמני). לגבי מקום שיש בו ס"ת, והתקבצו אנשים אך לא מניין - יכולים לקרוא מתוך הס"ת, אך בלי ברכות.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1128 צפיות -
חולה קורונה המבודד ואינו יכול לשמוע קריאת שבת זכור, מה יעשה?
יכול לצאת ידי חובתו בשמיעת פרשת "ויבוא עמלק" שקוראים ביום פורים, ואם גם בפורים אינו יכול - יבוא בפרשת כי תצא בה קוראים "זכור", ויתכוון לצאת בשמיעתה ידי חובת מצות זכירת מעשה עמלק. בנוסף, עליו לקרוא בשבת זכור את פרשת זכור מתוך חומש, ולהקפיד על קריאה עם ניקוד וטעמי המקרא כמו בקריאת התורה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
443 צפיות -
האם הלולב הינו 'מוקצה' בשבת?
אין נוטלים לולב ומיניו בשבת, וכן אין מזיזים אותם ולא יגע בהם שמא יזוזו מעט, שד' המינים הם מוקצה מחמת מצווה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
564 צפיות -
מי שלא שמע פרשת 'זכור' בשבת, מה עליו לעשות?
יכוון לצאת ידי חובתו בשמיעת פרשת "ויבוא עמלק" שקוראים ביום פורים.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
638 צפיות -
מה הדין כאשר האיש מגיע הביתה בשעה מאוחרת - האם על אשתו להדליק נרות חנוכה קודם?
אם האיש אמור להגיע עד חצות - תמתין לו והוא ידליק, ואם לא, או שלא ידוע לה - תדליק בעצמה, או שתבקש ממישהו אחר (מעל גיל מצוות) שידליק.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
603 צפיות -
האם אפשר להדליק את החנוכיה בפתח חדר השינה?
-
האם בסעודה מפסקת כשתשעה באב חל בשבת עושים זימון בסוף הסעודה?
-
שמעתי שיש מאנ"ש הנוהגים לומר בי"ב תמוז שחל בשבת ב'בואי שלום' את הנוסח 'גם בשמחה', כמו ביו"ט, האם יש לנהוג כך?
-
מי ששכח ולא התפלל כלל ערבית במוצאי-שבת, ומשלים תפלתו למחרת, האם יאמר אתה חוננתנו?
עליו להזכיר הבדלה בתפילה שניה שהיא לתשלומין, אף-על-פי שכבר הבדיל על הכוס בלילה, משום שההבדלה שבתפילה היא עיקר התקנה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
80 צפיות -
מה עושה מי שנמצא בבידוד בנוגע להתרת נדרים בערב ר"ה? אפשר לעשות התרת נדרים רק עם 3 גברים במקום עשרה? ואם אין שלושה?
אפשר לעשות התרת נדרים בפני שלשה. כמו"כ אם יוצא מהבידוד או שיוכל לעשות בפני שלשה לפחות (או עשרה) במהלך עשרת ימי תשובה - יעשה כן. אם אין אפשרות כזו - ניתן באמצעות הטלפון או המחשב - כאשר המתירים יושבים יחד באופן פיזי.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
646 צפיות
רבנים נוספים

הרב משה קורנווייץ
תכני הרב:
244 עלונים, 89 Courses, 2 חדשות, 14 מאמרים, 1 תוכן רבראה עוד >

הרב מנחם כהן
תכני הרב:
198 עלונים, 16 Courses, 3 חדשות, 8 מאמרים, 5 שו"ת מורחבותראה עוד >

הרב מיכאל שלמה אבישיד
תכני הרב:
190 עלונים, 4 Courses, 1 מאמרראה עוד >

הרב דניאל גראבסקי
תכני הרב:
165 עלונים, 1 Courseראה עוד >

הרב יוסף יצחק זלמנוב
תכני הרב:
64 עלונים, 20 מאמריםראה עוד >

הרב שלמה יצחק פראנק
תכני הרב:
109 עלונים, 3 Courses, 7 מאמריםראה עוד >

הרב יצחק איתן מזרחי
תכני הרב:
81 עלונים, 33 מאמריםראה עוד >

הרב יהושע ליפש
תכני הרב:
87 עלונים, 6 Coursesראה עוד >