
שאלות ותשובות
24 תוצאות
-
האם מותר לילדים לפתוח עטיפה של משחק בשבת?
אם אין בעטיפה אותיות, מותר לקורעה, כיון שהיא נזרקת לאשפה ואין חשש של עשיית כלי. אם יש אותיות, יש להיזהר לא לקרוע במקום האותיות, ויש למנוע זאת גם מילד קטן אם כבר הגיע לחינוך.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
413 צפיות -
האם בחול המועד אפשר לקנות בגדים?
-
האם מותר לדבר בין הנחת תפילין של יד לשל ראש ר"ת כיון שבכל מקרה לא מברכים?
גם בתפילין של רבינו תם צריך לסמוך את של יד לשל ראש כמה שאפשר ואסור לדבר, כיון שהפסוק חיברם לעשייה אחת.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
1000 צפיות -
בנוגע ללקיחת תרופות בשבת, האם יש חילוק בין כדור לנוזל?
האיסור להשתמש ברפואות בשבת הוא בין בכדורים בין במשחות בין בנוזלים, ואפילו רפואה ללא תרופה (כגון עיסוי רפואי) אסורה.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
801 צפיות -
עליתי לאוטובוס והמכשיר של הנהג לא עבד, האם עלי לשלם בהזדמנות הקרובה לחברה?
ההוראה של משרד התחבורה היא שכאשר יש תקלה במכשיר התיקוף, ואין אף מכשיר תיקוף פעיל באוטובוס, הנוסעים פטורים מתשלום, לכן נחשב הדבר שהחברה התייאשה מלכתחילה מתשלום זה, ואין צורך לשלמו.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
1126 צפיות -
קרוב משפחה קנה שוקולד באמצע שבת. האם לאחר שבת מותר לאוכלו?
-
יש לי בבית פתח צר שעגלת התינוק לא עוברת דרכו, האם מותר לי בשבת לפרק ולהרכיב אותה כדי להוציא ולהכניס?
אם הרגילות שלכם היא מדי פעם לפרק ולהרכיב את העגלה, מותר לעשות זאת גם בשבת.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
278 צפיות -
החלפתי מוצר פגום בחנות, והמוכר הביא לי מוצר יותר טוב ממה שהחזרתי, האם אני יכול לקחת את המוצר, על אף הטעות של המוכר או שאני צריך להעמיד אותו על טעותו?
-
האם מותר לאחר עשיית קידוש בשבת ללכת לבית הכיסא ורק אחר כך ליטול ידים לסעודה?
לכתחילה צריך ליטול ידיים מיד אחר הקידוש. במקום אונס, כגון שנצרך לנקביו, מותר לעשות זאת, אך לא להתמהמה.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
615 צפיות -
האם מותר להניח תפילין ביד החזקה כשאין אפשרות להניח ביד החלשה, עקב חולי/ פציעה וכדומה?
אין אפשרות כלל להניח ביד החזקה. יש לעשות כל מאמץ להניח על היד החלשה עצמה, במקרה הצורך אפשר לוותר על גלגול הרצועה בזרוע היד. אם זה ממש כואב ואתה מצטער מאוד, תניח את התפילין על תחבושת או בגד שיכסה את הפציעה, אבל בשני תנאים: א. אל תברך על התפילין של יד, אלא רק על של ראש ("על מצות תפילין"). ב. במקרה זה יש לכסות את התפילין של יד לאחר ההנחה.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
907 צפיות -
האם מותר לחנות טבע למכור לחמים שחלקם הגיעו בו ביום וחלקם ביום שלפני?
ככל הידוע אין חוק או מנהג מיוחד למכור דוקא לחמים שהגיעו היום, אם אכן כך, מותר לחנות הטבע למכור והקונה עצמו יבדוק את טריות הלחמים.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
468 צפיות -
בקייטנה שאני מארגנת המחיר מקבל הנחה משמעותית כשמשלמים מראש, עד תאריך מסוים. האם יש בכך איסור ריבית?
כאשר מודיעים שמי שמשלם מוקדם מקבל הנחה, יש בזה בעיה של ריבית, אפשר לפרסם שמי שנרשם מוקדם מקבל הנחה ללא תלות בזמן התשלום.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
517 צפיות -
האם בקריאת שמע שקוראים בבוקר לפני שאוכלים מזונות, צריך להניח תפילין?
מנהג אנ"ש בדורנו לקרוא קריאת שמע קטנה (קודם התפילה) אף בלא תפילין, והרבי יישב מנהג זה.
לעמוד השאלה1544 צפיות -
כמה טיפות דם של מישהו טיפטפו לכיור נירוסטה, מה דין הכיור?
-
בטעות הוצאתי מכיס התפילין את התפילין של ראש לפני תפילין של יד, מה הדין?
-
האם מותר לנסוע על קורקינט, סקטבורד ורולרים בשבת?
גדולי ישראל אסרו רכיבה על אופניים בשבת מחמת טעמים שונים. גם בסקטים וקורקינט שייכים חלק מטעמים אלו. תלת אופן של ילדים קטנים אפשר להתיר.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
1387 צפיות -
בן ירושלים שהגיע בבוקר ט"ו למקום שחוגגים פורים בי"ד ועדיין לא שמע מגילה צריך לקרוא לעצמו?
-
האם אפשר לשתות חלב אחרי אכילת מאכל שהתבשל בסיר בשרי?
-
האם טעימה חייבת בברכה?
הטועם ופולט, באופן שרק פיו נהנה, אינו חייב בברכה עד שיטעם כמות של רביעית, דהיינו עד כמות של 86 מ"ל. הטועם ובולע אפילו כל שהוא, חייב בברכה.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
732 צפיות -
בטעות אמרתי בערבית השכיבנו של שבת במקום של יום חול, אני כבר אחרי שמונה עשרה מה עושים?
-
האם מנהגנו להזכיר את השם של הרבי בשמע קולנו?
כן, המנהג להזכיר את שמו ושם אמו של הרבי. וכפי שכתב החסיד ר' יצחק גולדין ע"ה: פעם אחת כשנכנסתי אל הקודש פנימה שאלתי: זה כמה שנים שחסידים מזכירים את שמו ושם אמו של כ"ק אדמו"ר בתפילת שמע קולנו בשמונה עשרה ומובן שעתה גם כן מזכירים את שם כ"ק אדמו"ר שליט"א האם נכון עושים? והעמיד את עצמו ואמר: "בטח אחר המלים ריקם אל תשיבנו"? ועניתי "הן" ואמר: "א גרויסין יישר כח" [=יישר כח גדול]. והוסיף: "מסתמא אז חסידים טוען אזוי איז פאראן א מקור" [=מסתמא כשחסידים עושים כך ישנו מקור לזה].
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
1158 צפיות -
האם מותר ללכת בשבת במקום בו אין עירוב עם משקפיים שבהם מוט אחד שבור?
כתבו האחרונים שישנו חשש שיפלו ממנו, או שיצחקו עליו ויסירם ולכן לא יצא איתם לרחוב. גם בבית מותר ללכת איתם רק אם כבר השתמש בהם כך ביום חול.
לעמוד השאלה322 צפיות -
האם מותר בשבת לפתוח מוגלה בפצע במקום שמצער?
אם כוונתך רק להוצאה חד פעמית של הליחה, ולא שיהיה חור קבוע שתצא - מותר במקום צער.
לעמוד השאלה202 צפיות -
מה הברכה של פיצות קטנות שעשויות מבצק המוציא שנאפה עם ציפוי של טונה ירקות ורוטב עגבניות?
ברכתם המוציא, פת הבאה בכיסנין היא רק כשבבצק יש יותר מי פירות ממים (ולבעל נפש יותר מי פירות מהקמח) או שהמילוי הוא מדברים הנעשים לעידון ותענוג כמיני מתיקה.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
362 צפיות