
לכל הרבנים

מכון הלכה חב"ד
מכון הלכה חב"ד
תכני הרב:
1 קורסשאלות ותשובות
-
מהו סדר אמירת סליחות למי שמתפלל ביחידות?
יש לומר סליחות דווקא אחר חצות הלילה (מי שמתקשה - עדיף שיאמר ב(אשמורת ה)בוקר גם ביום הראשון. אין צורך להתעטף בטלית. אין אומרים את י"ג המדות, למנהגנו גם לא בניגון טעמים, וכן את המילים 'זכור לנו היום ברית שלש עשרה' וכן את הקטעים בארמית "מרן דבשמיא" ו"מחי ומסי".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1101 צפיות -
כיצד יש לעלות לתורה ב"מנייני המרפסות" המצויים כיום לאור ההנחיות האוסרות קיום מניינים בבתי הכנסת ובשטחים ציבוריים?
הבעל קורא יעלה את כל העליות עם ברכה לפני ואחרי כל עליה. אם הס"ת נמצא במקום בו גרים כמה בני משפחה אחת - יכולים לעלות זה אחר זה מבלי לקראם בשמותיהם יש לוודא שהחזן או הבעל קורא יכול לראות את משתתפי המניין בעת התפילה (קדיש, ברכו, חזרת הש"ץ) וקריאת התורה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
813 צפיות -
מה הסדר בתפילת מנחה של תשעה באב?
קודם מנחה מניחים טלית ותפילין (בברכה), קוראים קריאת שמע (ג' פרשיות), שיר של יום, קוה ואין כאלוקינו, שיעור תהילים היומי, ושיעור חומש היומי. סדר התפילה: קרבנות, אשרי, חצי קדיש, קריאת התורה 'ויחל משה', מעלים שלשה והשלישי הוא המפטיר, (אין אומרים קדיש), מפטירים בהפטרת תענית ציבור 'דרשו ה' בהמצאו', 'יהללו' והחזרת ספר התורה, חצי קדיש, בשמונה עשרה 'נחם' בברכת 'בונה ירושלים', ו'עננו' בברכת 'שומע תפילה'. בחזרת הש"ץ 'עננו' בין 'גואל ישראל' ל'רפאינו', 'נחם' ב'בונה ירושלים', הש"ץ אומר אלוקינו ואלוקי אבותינו ברכנו וכו' (והכהנים נושאים כפיהם במקומות שנוהגים לישא כפיים כל יום), קדיש שלם, עלינו, קדיש יתום, אל תירא, (בשנת אבילות: משניות כבכל השנה וקדיש דרבנן). לאחר תפילת מנחה חולצים תפילין דרש"י ומניחים תפילין דר"ת, וקוראים קריאת שמע, קדש, והיה כי יביאך, שש זכירות, כרגיל בכל יום.
לעמוד השאלה1771 צפיות -
האם נוהגים ללבוש בגדי שבת בהדלקת נרות חנוכה?
נוהגים להדליק בכובע ובלבושים הרגילים, והנשואים בחגירת גארטל אבל לא בלבושי שבת ויו"ט.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1250 צפיות -
ראיתי לאחרונה מדברי הרבי מה"מ כי מותר לאשה לתת צדקה גם בסכומים גדולים, למרות שבעלה אינו מסכים, האם זהו הדין?
באופן כללי - הסכומים אותם יכולה אישה (או הבעל) לתת לצדקה על דעת עצמם, תלויים באופן וצורת ההתנהלות הכלכלית המקובלת אצלם, דהיינו הסכומים אותם נוהגים בני הזוג הספציפי להוציא בלי לתייעץ או לבקש הסכמה אחד מהשני, ובפרט האישה מבעלה, וכן על פי המקובל בהתאם לתנאי הזמן והמקום. כל האמור הוא כאשר לא הובעה התנגדות מפורשת, כאשר הובעה התנגדות כזו, הנושא הרבה יותר מורכב מבחינה הלכתית, ומובן שאין מקום לנהוג כך לכתחילה. כדי להתייחס לדברי הרבי מה"מ כראוי, ובפרט בעניינים הלכתיים, אי אפשר להסתפק בציטוטים חלקיים ומגמתיים משיחות (ובפרט לא מוגהות), אלא יש ללמוד את השיחה במלואה, כולל ההקשר והאופן בו נאמרו הדברים, להכיר את המקורות שאותם מביא הרבי עצמו, ואת שאר המקורות התורניים וההלכתיים בנידון, ומובן שאין לפסוק הלכה או לנהוג למעשה, לפי ציטוטים כאלו. ליתר פירוט - לראות ב"מקורות".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
578 צפיות -
האם יש עניין לשמוע תקיעת שופר בציבור בחודש אלול?
ראוי לשמוע את התקיעות בימי אלול עם המניין - בציבור, על כן כדאי שלא לצאת מבית הכנסת עד גמר התקיעות שאחרי התפילה - ולא לסמוך על התקיעות שעתיד לתקוע לבני ביתו בבית.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1146 צפיות -
האם מותר לכבס או לגהץ בגדים בתשעת הימים, ומה הדין לכבוד שבת?
אין מכבסים ומגהצים בגדים. בגדי ילדים קטנים – עד גיל 6, שמתלכלכים הרבה מותר לכבס. ללבוש בגד מכובס לכבוד שבת מותר, וכן מותר לגהץ בגד לכבוד שבת.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
4477 צפיות -
האם מותר לברך על לולב שאול?
ביום הראשון של חג – ד' המינים צריכים להיות שלו, ואינו יוצא בלולב השאול מחבירו, כשנותנים את ארבעת המינים לאחר לברך, נכון לומר בפירוש שהוא ב"מתנה על מנת להחזיר", ובפרט ביום הראשון, בדיעבד גם אם לא אמר בפירוש שזו "מתנה על מנת להחזיר" קנה השני ויצא ידי חובתו. שהרי משאיל לו לקיים את המצווה, ומן הסתם היה בכוונתו להשאיל באופן הראוי לצאת בו ידי חובה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
517 צפיות -
האם במקומות הסמוכים לערים 'המסופקות' שבהם קוראים מגילה יומיים (כגון טבריה וצפת) נוהגים גם כן יומיים?
לפי דעת רוב האחרונים, וכן אנו נוהגים - לא החמירו חכמים מספק לקרוא את המגילה גם בט"ו באדר, אלא בערים אלו עצמן, ולא במקום הסמוך להן או נראה מהן. הטעם לכך הוא משום שגם עצם הדין שנוהגים יומיים הוא מספק ואינו לכל הדעות, המקומות עצמם שנויים במחלוקת והדין שהמקומות הסמוכים לעיר או נראים ממנה נחשבים כחלק ממנה, הוא חידוש, ולא חידשו זאת חכמים אלא בעיר שהיא ודאי מוקפת חומה מימי יהושע. אולם, במקומות אלו כמו בשאר המקומות יש להרבות בו בשמחה ואין אומרים תחנון, ואדרבה יש להוסיף בשמחה שהרי "מעלין בקודש".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
490 צפיות -
האם מותר להתחתן בל"ג בעומר?
-
האם מותר למי שהגיע בשבועיים האחרונים מהמדינות שמשרד הבריאות פרסם לגביהן שיש להיכנס לבידוד ביתי, לצאת מהבית לצורך קיום מצווה כגון תפילה במניין, קריאת פרשת זכור וטבילה במקווה?
מאחר ומדובר בחשש של היזק לרבים, הרי שהשמירה על ההנחיות היא בגדר חוב גמור, וממילא דינו כמי שאנוס ואינו יכול לצאת מביתו. לגבי כל מצווה באופן ספציפי - יש לשאול שוב, וכן ניתן למצוא תשובות באתר סמס לרב
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
3133 צפיות -
האם מותר להשתמש בג'ל חיטוי אלכוהולי בשבת?
יש להשתמש בנוזל (קיימים תכשירי חיטוי אלכוהוליים בנוזל). אולם בכלל עפ"י הנחיות משרד הבריאות, שטיפה יסודית במים וסבון, עדיפה על ג'ל חיטוי, כך שאפשר להשתמש בסבון נוזלי כבכל שבת - למעט מי שקיבל הנחיה רפואית אחרת.
לעמוד השאלה2852 צפיות -
האם הלולב הינו 'מוקצה' בשבת?
אין נוטלים לולב ומיניו בשבת, וכן אין מזיזים אותם ולא יגע בהם שמא יזוזו מעט, שד' המינים הם מוקצה מחמת מצווה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
588 צפיות -
האם מותר ללכת בתשעה באב עם נעלי גומי?
אין נועלים נעליים מעור בתשעה באב, אך אין צורך להחמיר וללכת ללא נעליים כלל אלא ניתן ללכת עם נעלי בד, פלסטיק, גומי וכדומה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
2188 צפיות -
שמעתי שיש מאנ"ש הנוהגים לומר בי"ב תמוז שחל בשבת ב'בואי שלום' את הנוסח 'גם בשמחה', כמו ביו"ט, האם יש לנהוג כך?
-
האם מותר לכתוב צ'ק בחול המועד?
כאשר צריך לקנות דבר לצורך המועד ואין לו כסף מזומן, מותר לכתוב צ'ק וליתנו למוכר, אך טוב יותר לבקש מהמוכר שכתיבת הצ'ק תדחה לאחר המועד.
לעמוד השאלה2936 צפיות -
האם בתשעה באב שחל בשבת אומרים צדקתך?
אין אומרים צדקתך, ככל יום שאין אומרים בו תחנון שגם במנחה של ערב היום אין אומרים תחנון, וכשאין אומרים תחנון כשחל בחול אין אומרים צדקתך בשבת.
לעמוד השאלה585 צפיות -
האם בשבת תשעה באב אומרים פרקי אבות?
-
מותר בשבת לעשות סימנייה בספר לצורך הלימוד של יום ראשון?
מותר לתת סימנייה בספר כדי לזכור היכן אוחז בספר לצורך המשך קריאה אחרי שבת, ואין בזה משום מכין משבת לחול. כמו כן, קיפול הדף בקצה העמוד לסימן היכן אוחז בספר – מותר.
לעמוד השאלהקיפול בשבת45 צפיות -
אדם שהביא משלוח מנות לחבירו ולא מצא אותו, והניח לו ליד הדלת, האם יצא ידי חובת משלוח מנות?
הביא משלוח מנות לבית חבירו ולא מצאו, אינו יוצא ידי חובה בהנחת המשלוח ליד ביתו.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
453 צפיות -
האם מותר לתת לילד לשבת עם הספר תורה אחרי הגבהה עד שמחזירים את הספר תורה לארון קודש?
-
האם צריך שיהיה לאתרוג פיטם?
ישנם אתרוגים שגדלים עם פיטם וישנם שגדלים ללא פיטם, ושניהם כשרים. אם נפל הפיטם אחר שנקטף מהעץ – פסול, אם נפל חלק מהפיטם – יראה לרב מומחה – כי רבו הדינים בזה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
420 צפיות -
אדם שיכול להשתמש כל החג בסוכה של שכן שלו, יש עניין שיבנה בעצמו סוכה?
אף שמעיקר הדין יכול לאכול בסוכתו של חברו. הרי מכיוון שנאמר "תשבו כעין תדורו", טוב להשתדל שתהיה לכל משפחה סוכה פרטית לעצמה, על דרך ביתה הפרטי, ובפרט שעשיית הסוכה הינה מצווה - ומצווה בו יותר מבשלוחו.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
512 צפיות -
מי שנמצא בבידוד, כיצד יקיים את מנהג התשליך?
אם יכול לצאת למקום עם ברז מים, עדיף. אך במידה ולא יוכל לצאת, ובפרט המאובחן כ'חיובי', יכול לעשות אף על יד גיגית מים. אם במהלך עשרת ימי תשובה יוצא מהבידוד, רצוי שיגיע אז למקור מים .
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
605 צפיות -
מתי עושים סעודת משיח, בקביעות ששביעי של פסח חל ביום שישי, ביום שישי או בשבת?
זמנה של סעודת משיח בארץ הקודש הוא ביום שישי, ערב שבת - שביעי של פסח. על פי הוראת כ''ק אד''ש נכון לערוך גם בשבת קודש אחרי תפילת מנחה, לקראת שקיעת החמה, התוועדות כהוספה והשלמה ל'סעודת משיח' ובאופן ד''כפלים לתושיה''.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1345 צפיות -
האם צריך למסור מפתח של החדר בו נמצא החמץ בזמן מכירת חמץ?
-
האם יש ענין במכירת חמץ לתת לרב שכר טרחה?
-
אם המצב לא יאפשר יציאה לשריפת חמץ, מה עלי לעשות?
במצב הנוכחי יש לצמצם את כמות החמץ המיועד לשריפה ולהסתפק בפתיתים של הבדיקה (או כמות דומה), ואין חובה להוסיף את הלולב וכד'. למי שאינו יכול לצאת לשרוף את החמץ קיימים פתרונות מעשיים כגון לשרוף (בזהירות!) במרפסת, או על הגז בתוך סיר וכד' כמו בשרפת חלה. אמנם מי שחושש או אינו יכול לעשות כך, יכול להשליך את החמץ לבית הכיסא – העיקר שלא תהיה אפשרות להשתמש בו בשום אופן.
לעמוד השאלה1501 צפיות -
האם למנהגנו לובשים בגדי שבת בפורים?
-
כיצד ינהג מי ששוהה בבידוד עקב החשש לקורונה לגבי תפילה בציבור?
מובן שאסור לו לצאת מביתו להתפלל בבית הכנסת. ישתדל להתפלל בשעה שהציבור מתפללים, ויכוון שכולל תפילתו בתפילת הרבים. לגבי שמיעת חזרת הש"ץ, קדושה, קדיש וברכו - אם שומע דרך טלפון וכד', יכול לענות עם הציבור, אף שאינו מצרף למניין ואינו יוצא ידי חובה. לגבי שמיעת קריה"ת - זה לא יועיל, אלא אם גר במקום שבו ע"י פתיחת החלון שומע את הקריאה עצמה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1317 צפיות -
האם מותר שהסוכה תהיה בתוך הבית, כאשר מסירים את הגג ומניחים סכך כשר?
ניתן לעשות את הסוכה גם בתוך הבית על ידי הסרת הגג וכדומה, אמנם צריך להיות בקי בדין 'דופן עקומה', כי פעמים רבות כשלא בקיאים בדינים אלו, הרי זה עלול לפגום בכשרות הסוכה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
710 צפיות -
האם כאשר העלה האמצעי של הלולב נפתח, הלולב עדיין כשר?
באם העלה האמצעי נפתח ברוב ארכו, הלולב פסול. אמנם החל מהיום השני של חג הסוכות גם לולב זה כשר לברכה. באם נפתח רק מיעוטו, הרי הוא כשר גם ביום הראשון, אך לכתחילה נכון לקנות לולב שהוא סגור לגמרי.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
986 צפיות -
האם בסעודה מפסקת כשתשעה באב חל בשבת עושים זימון בסוף הסעודה?
-
האם יש עניין מיוחד לעלות למפטיר יונה?
-
מותר להוציא ספר תורה ולקרוא בו כשישנם פחות ממניין אנשים?
אין קוראים בתורה אם אין עשרה, אולם בישוב שאין בו מניין בדרך כלל, בכדי שלא תשכח חובת הקריאה - ניתן להוציא ספר תורה ולקרוא בו ללא ברכה ומבלי להעלות אנשים אלא אחד יקרא כל הקריאה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
252 צפיות -
מי שלא שמע פרשת 'זכור' בשבת, מה עליו לעשות?
יכוון לצאת ידי חובתו בשמיעת פרשת "ויבוא עמלק" שקוראים ביום פורים.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
861 צפיות -
אם יש לי פרי שברכתו האדמה ופרי שברכתו העץ, אבל הפרי שברכתו האדמה חביב עלי יותר, על מה עלי לברך קודם?
בדרך כלל טוב להקדים את ברכת העץ לפני ברכת האדמה, אך במקרה זה שפרי האדמה חביב עליו יותר, יברך עליו ואחר כך על פרי העץ.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
237 צפיות -
יין לא מבושל שהיה בחדר בבית מלון והמנקה הגוי נכנס ללא השגחה האם מותר לשתות אותו?
-
מה הדין כאשר האיש מגיע הביתה בשעה מאוחרת - האם על אשתו להדליק נרות חנוכה קודם?
אם האיש אמור להגיע עד חצות - תמתין לו והוא ידליק, ואם לא, או שלא ידוע לה - תדליק בעצמה, או שתבקש ממישהו אחר (מעל גיל מצוות) שידליק.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
635 צפיות -
מי שלא אכל בסוכה בלילה הראשון, האם מברך שהחיינו כשיתאפשר לו לאכול בסוכה?
מי שלא ברך שהחיינו על הסוכה בלילה הראשון מפני שהיה חולה מבודד או מכל סיבה שהיא, פוסק אדה"ז ש"כשיכנס לסוכה לאכול סעודה אחרת משאר סעודות החג צריך לברך שהחיינו אחר ברכת לישב בסוכה" .
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
631 צפיות -
מהו סדר שבת הגדול כשחל ערב פסח בשבת?
בבוקר משכימים להתפלל שחרית ואין מאריכים בה. בקביעות זו ההפטרה היא הפטרת "וערבה לה'". מעלות השחר נוהגים שלא לאכול מכל המינים הנכנסים בחרוסת ומרור עד לאחר ה'כורך' בליל הסדר (נוסף על האיסור לאכול מצה בערב פסח). מותר לאכול פירות, ירקות, בשר ודגים כל היום. אך משעה עשירית (שלוש שעות זמניות לפני הלילה) ואילך, אסור לאכול כמות שממלאת את כריסו באופן שבלילה לא יוכל לאכול מצה לתאבון. ניתן לגשת אל המקומות המכורים לנכרי, עד "סוף זמן ביעור חמץ", תוך הקפדה וזהירות שלא להסתובב עם החמץ בחדרים הנקיים מחמץ. מותר לאכול חמץ עד סוף שעה רביעית (בלוחות השנה מצוינת שעה זו כסוף זמן אכילת חמץ), ויש לנקות ולטאטא הכול, להשליך את הפירורים לאסלה או להוציאם מחוץ לרשותנו. אם נותר חמץ, וכן אם נותרו שיירי חמץ דבוקים בכלים או בפח-האשפה, יש לשפוך עליהם חומר פוגם כגון אקונומיקה לפני "סוף זמן ביעור חמץ" (ראה לוח הזמנים המצורף בזה). מעט פרורים שנשארים ברצפה, בטלים מאליהן. לאחר ניקוי וכילוי החמץ מבטלים את החמץ – עיקר הביטול הוא בלב, ובנוסף אומרים זאת בפה, בנוסח "כל חמירא" (השני). יש לשטוף היטב את הפה ולנקות את השיניים מכל חשש חמץ בעדינות שלא יצא דם, וכן לא ישתמש במברשת ומשחה. משעה זו אסור לטלטל חמץ והרי הוא מוקצה, ואם ראה חמץ יכפה עליו כלי עד אחרי יו"ט ואז יבערו. כדאי להשתדל שינוחו במשך השבת ובפרט הילדים. אסור להכין מאומה עבור סדר הפסח, וכן לא יגללו את הס"ת למקום הקריאה של יו"ט. וכן אין מדליקים נרות יום-טוב, לפני צאת השבת והבדלה (בתפלה, או באמירת 'ברוך המבדיל בין קודש לקודש'). יש להקדים את תפילת מנחה כך שיספיקו לומר את סדר קרבן פסח לפני השקיעה. לאחר תפילת מנחה אומרים את ההגדה, מ"עבדים היינו" עד "לכפר על כל עוונותינו". הרוצים לטעום משהו לסעודה שלישית, יאכלו פירות דגים או בשר, אבל אין לאכול הרבה כדי שיאכל בלילה המצה לתיאבון.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
534 צפיות -
האם אפשר למנות שליח שימכור את החמץ שלי אצל הרב?
-
על איזה מסכתות מותר לעשות סיום בתשעה באב?
נוהגים לעשות סיום מסכת גם בתשעה באב על מסכת מועד קטן / שמחות / הל' בית הבחירה, סיום על מסכת מועד קטן אפשר לעשות גם קודם חצות היום.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1705 צפיות -
האם מותר להניח אשפה בסוכה?
אין להשאיר בסוכה כלים מלוכלכים לאחר השימוש בהם, וכן אין להניח פח אשפה בתוך הסוכה. את הפח ניתן להניח בסמוך לה מבחוץ. אמנם, פח המיועד לניירות או שאר לכלוכים שאינם מאוסים, מותר להניחו בסוכה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1003 צפיות -
האם מותר לסדר את הספסלים בבית הכנסת לתשעה באב בסיום השבת אחרי השקיעה?
אסור להכין את הקינות או נעלי תשעה באב, וכן הפיכת הספסלים, הזזת הפרוכת וכדומה לפני צאת השבת, מיד בצאת השבת לפני שעושים כל מלאכה או הכנה - יש לומר "ברוך המבדיל בין קודש לחול".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1097 צפיות -
האם יש ענין בל"ג בעומר לעלות למירון?
-
האם צריך לשלוח משלוח מנות על ידי שליח?
באם אפשר, נוהגים לשלוח "משלוח מנות" באמצעות שליח, ובשליחות זו נוהגים להשתמש גם בקטנים.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
698 צפיות -
הנמצא בבידוד, וכן במצב הנוכחי שאין אפשרות למצוא מקווה, כיצד יש לנהוג לעניין טבילה בערב יום הכיפורים?
יעשה 'עירוי ט' קבין' כולל במקלחת, כפי הסדר שהתפרסם (- דהיינו כ2-3 דקות במקלחת רצופה). ואף אם יכול בדוחק להשיג מקווה, מאחר וככל הנראה יהי' דוחק, צפיפות וקשיים אחרים, הרי שדי באחת הטבילות שתהי'ה במקווה, ואילו את המנהג לטבול ג' פעמים במשך היום, ישלים ע"י ט' קבין.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
811 צפיות -
האם קיימים מנהגים מיוחדים בתפילות חג הגאולה י"ב תמוז שחל בשבת?
קבלת שבת - הרבי מה"מ הורה, בשנת תשי"ב, לומר ב'בואי בשלום' את הנוסח 'גם בשמחה ובצהלה' כמו בכל יום טוב. וכמובן שכך נהגו ונוהגים בכל השנים מאז. יום השבת - י"ב תמוז הוא מהימים שאין אומרים בהם 'תחנון' בחול ולכן אין אומרים 'אב הרחמים' לפני מוסף ו'צדקתך' בתפילת מנחה. בכלל - בהתחשב בכך שמדובר בחג הגאולה, 'מועד המועדים' וכל המעלות שלו, מובן שהתפילה תתנהל מתוך שמחה מיוחדת, בנוסף לשמחת השבת.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1179 צפיות -
מה סדר הדלקת נרות חנוכה במוצאי שבת?
בבית הכנסת: מדליקים נרות חנוכה אחר קדיש תתקבל לפני אמירת "עלינו. ואחרי התפילה עושים הבדלה (במקום שנוהגים לעשות הבדלה בבית הכנסת). אם המדליק שכח לומר בתפילתו 'אתה חוננתנו', יאמר לפני ההדלקה: 'ברוך המבדיל בין קודש לחול'. בבית: עושים הבדלה, מדליקים נרות, ואח"כ אומרים 'ויתן לך'.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1493 צפיות
רבנים נוספים

הרב משה קורנווייץ
תכני הרב:
248 עלונים, 90 קורסים, 3 חדשות, 25 מאמרים, 1 תוכן רב, 3 מדריכיםראה עוד >

הרב מנחם כהן
תכני הרב:
203 עלונים, 16 קורסים, 3 חדשות, 46 מאמרים, 15 שו"ת מורחבותראה עוד >

הרב מיכאל שלמה אבישיד
תכני הרב:
193 עלונים, 4 קורסים, 1 כתבה, 4 מאמריםראה עוד >

הרב יצחק איתן מזרחי
תכני הרב:
84 עלונים, 87 מאמרים, 3 מדריכיםראה עוד >

הרב דניאל גראבסקי
תכני הרב:
168 עלונים, 1 קורס, 1 מאמר, 1 מדריךראה עוד >

הרב שלמה יצחק פראנק
תכני הרב:
111 עלונים, 3 קורסים, 16 מאמריםראה עוד >

הרב יוסף יצחק זלמנוב
תכני הרב:
64 עלוניםראה עוד >

הרב שמואל מקמל
תכני הרב:
55 עלונים, 14 קורסים, 1 כתבה, 46 מאמרים, 1 מדריךראה עוד >